نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 18:11

برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، اولویت‌ پلیس راه استان اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس راه استان اصفهان عنوان کرد.

اصغر زارع رئیس پلیس راه استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در طرح نوروزی امسال که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ آغاز و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه داشت، تعداد ۲ هزار و ۱۴۹ فقره تصادف در جاده‌های استان اصفهان رخ داد که از این تعداد ۲۸ فقره تصادف فوتی و ۳۲۲ فقره نیز تصادف جرحی و هزار و ۷۹۹ فقره نیز خسارتی بودند.

وی افزود: در طرح نوروزی امسال ۳۰ نفر در حوادث رانندگی راه‌های برون‌شهری استان جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد کاهش داشت، همچنین ۶۱۳ نفر در تصادفات مجروح شدند که از نظر تعداد مجروحان حوادث رانندگی با افزایش ۲۳ درصدی مواجه بودیم.

زارع بیشترین علل حوادث رانندگی در راه‌های برونشهری استان را عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و خواب آلودگی عنوان کرد و گفت: بیشتیرین تصادف فوتی مربوط به محور اردستان به نایین و بیشترین تصادف جرحی نیز مربوط به محور انارک بود.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین ساعات در تصادفات فوتی بین ۶ تا ۸ صبح و بیشترین ساعات در تصادفات جرحی بین ۱۴ تا ۱۸ عصر بود، بیان کرد: ۶۰ درصد کل تصادفات در روز و ۴۰ درصد تصادفات در شب اتفاق افتادند و ۶۰ درصد تصادفات نیز در ۳۰ کیلومتری نزدیک شهرهای استان رخ دادند و بیشترین نوع تصادفات با ۴۴ درصد مربوط به واژگونی بود.

وی با بیان اینکه در ۷۸ درصد از تصادفات خودروی سواری دخیل بود، ادامه داد: در ۳۰ درصد از تصادفات نیز به ترتیب خودروهای سواری پژو و پراید دخیل بودند.

زارع با بیان اینکه ۵۰ درصد از جان باختگان در حوادث رانندگی راه‌های برونشهری را افراد غیر بومی و مسافر تشکیل می‌داند، گفت: از نظر سنی نیز ۴۶ درصد جان‌باختگان میانسال، ۳۳ درصد جوان و ۳ درصد نوجوان بودند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان اضافه کرد: بیشترین راه‌های برونشهری استان اصفهان را آزادراه و بزرگراه تشکیل می‌دهند و به همین جهت بیشتر رانندگان در راه های برونشهری استان مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز می‌شوند.

وی تصریح کرد: در طرح نوروزی امسال ۵۶ هزار و ۲۸۱ دستگاه خودرو به علت تخلف سرعت غیرمجاز توقیف و مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

زارع برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را یکی از اولویت‌های اصلی پلیس راه استان اصفهان عنوان کرد و گفت: در همین مدت ۳ هزار و ۳۴۷ دستگاه خودرو به علت ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز به صورت ساعتی و روزانه توقیف و مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به راه‌اندازی ۲۰ ایستگاه امنیت و سلامت در جاده‌های یکنواخت استان خاطرنشان کرد: امسال طرح ابتکاری توقف و حرکت در محورهای شرقی و کویری استان اصفهان اجرا و بیش از ۶ هزار دستگاه خودرو در این طرح توسط مأموران متوقف و از رانندگان خواسته شد تا بعد از استراحتی کوتاه و رفع خستگی مجدداً به رانندگی بپردازند که این اقدام با استقبال خوب مسافران نوروزی همراه شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1129955

مهمترین اخبار ایران و جهان: