نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 12:22

چند ماده از لایحه ارتقای امنیت زنان به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد

با تصمیم رئیس مجلس شورای اسلامی، برخی از مواد لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار جهت بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۰ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی و پس از تصویب کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سو رفتار، مجلس وارد بررسی جزئیات این لایحه شد.

محمدباقر قالیباف در جریان بررسی این موضوع، گفت: مواد ۵ تا ۸ این لایحه در قلمروی قانون مجازات اسلامی است، طبق این قانون اگر یک زن ایرانی حتی در خارج از کشور دچار مشکلی شود و اتفاقی برای او بیفتد، می‌تواند فارغ از آنکه همسرش ایرانی باشد یا خیر به دستگاه قضا شکایت کند و دستگاه قضا هم مکلف به پیگیری است تا موضوع از طریق دادگاه‌های بین‌المللی پیگیری شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه یک فوریت این لایحه تصویب شده است، عملاً طبق آئین‌نامه امکان دو شوری شدن آن وجود ندارد. بر اساس ماده ۱۵۳ بنده ماده یک و مواد ۵ تا ۸ و سایر مواد مورد ابهام این لایحه را به کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی بیشتر ارجاع می‌دهم که جلسه کمیسیون اجتماعی هم باید با حضور اعضای کمیسیون‌های مرتبط تشکیل شود و بنده هم در این جلسه حضور می‌یابم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1137399

مهمترین اخبار ایران و جهان: