نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 02:32

جابجایی ۵ میلیون تن کالا از طریق ناوگان باری لرستان

خرم‌آباد- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از جابجایی پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا از طریق ناوگان باری این استان خبر داد.

مرتضی شیروانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۹۰ درصد حمل و نقل کشور از طریق حمل و نقل زمینی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: تعداد شرکت‌های حمل و نقل کالا در لرستان ۹۲ مورد است.

وی عنوان کرد: تعداد بارنامه‌های صادر شده در حوزه کالا ۳۸۹ هزار و ۸۱۳ فقره، مقدار تناژ حمل شده پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تن، درآمد عوارض ۹ درصد ۱۲۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۱۴۲ درصد درآمد داشته‌ایم که این درآمد به حساب سازمان راهداری واریز و بخشی از اعتبارات ملی از همین محل‌ها تأمین می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اعزام ناوگان باری به بنادر جنوبی، تصریح کرد: چهار هزار و ۳۸ دستگاه در این رابطه خدمات رسانی داشته است.

شیروانی با بیان اینکه تعداد کل ناوگان باری سنگین استان ۱۱ هزار و ۷۴۵ دستگاه و تعداد رانندگان بخش حمل و نقل باری استان ۲۰ هزار و ۱۹۰ نفر است، ادامه داد: تخلفات ارجاع شده به کمیسیون‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۴ در این حوزه، ۹۶۲ مورد بوده که اعمال قانون هم شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171055

مهمترین اخبار ایران و جهان: