نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 10:44

اگر انسان از غفلت بیرون بیاید همه عالم برای او آیات الهی می‌شود

قم--عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر انسان از غفلت بیرون بیاید همه عالم برای انسان آیات الهی می‌شود و این امر به منزله شناخت واقعی خداوند است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد مهدی میرباقری در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) اظهار داشت: در روایات داریم که قدر واقعی وجود حضرت فاطمه زهرا (س) است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: در شب قدر خیرهای کثیری نصیب بندگان می‌شود که ناشی از وجود ائمه معصومین است چرا که حکمت‌ها و انوار الهی در وجود آنان است و همه ائمه معصومین به حضرت زهرا (س) می رسند.

وی گفت: پرونده همه بندگان در شب قدر به امضای امام می‌رسد و این شب بسیار مهم است و تقدیرات انسان و عالم در این شب تا سال آینده رغم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: خداوند به انسان وعده قطعی ظهور امام را داده است که عصر ظهور در موعد مقرر می‌رسد که در این عصر غفلت از بین می‌رود و همه متوجه امام می‌شوند و انسان باید خود را برای عبور از این امتحانات سخت آماده کند که مجاهدان راه خدا می‌توانند از عهده این امتحانات برآیند.

آیت الله میرباقری ابراز داشت: بدون محاسبه و امتحان سخت عصر ظهور نخواهد رسید و مؤمنان باید مسیر سختی را پشت سر بگذرانند که این امر موجب رشد مؤمنان می‌شود.

وی عنوان داشت: عصر ظهور عصر لقا الله است و کسی که روی خود را از خدا بازگرداند زندگی او سخت خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اگر انسان از غفلت بیرون بیاید همه عالم برای انسان آیات الهی می‌شود و این امر به منزله شناخت واقعی خداوند است.

آیت الله میرباقری گفت: اگر انسان اهل ذکر و توجه به خداوند باشد اگر به جهنم نیز برود این فضا برای او قابل تحمل خواهد بود و انسان در جهنم نیز اینگونه تصور می‌کند که خداوند بالاخره او را نجات خواهد داد.

وی افزود: سختی جان کندن به خاطر این است که ما در دنیا آیات خدا را نمی‌بینیم اما اگر انسان در این دنیا آیات الهی را درک کرد مرگ، انتقال به سفره دیگری است که تفاوتی نخواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: شب قدر شبی است که انسان باید عهد ببندد که توجه خود را نسبت خدا نشکند و این شب شب تصمیم‌های بزرگ است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146911

مهمترین اخبار ایران و جهان: