نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 15:39

اعزی: اجرای 850 کیلومتر فیبر نوری در استان مازندران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران،گفت: در سال دوم اجرای فاز دوم فیبر نوری 850 کیلومتر در برنامه کاری پیش‌بینی شده که در شهرستان‌های مختلف استان عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسماعیل اعزی امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه استان مازندران، اظهار کرد: ضریب نفوذ اینترنت در استان ۱۲۰ درصد بوده که یکی از شاخص بسیار مهم در زیرساخت‌های مخابرات در استان است.

وی تصریح کرد: ۹۲.۵ درصد روستاهای استان مازندران از پوشش اینترنت برخودار بوده و همچنین ۹۵ درصد جاده‌های استان مازندران به شبکه اصلی اینترنت متصل هستند که از میانگین کشوری بسیار در رتبه بالاتری قرار داریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران خاطر نشان کرد: ۱۹ دکل در سطح روستاهای استان راه‌اندازی شده و در ۳۶ روستا هم ارتقا تکنولوژی انجام شد و در مجموع ۵۶ روستای مازندران ارتقاء فورجی از محل اعتبارات یواس او انجام شده و همچنین ۳۳ روستا در دست اجرا است و منتظر ابلاغ مجوز برای اجرای این طرح در ۱۳۳ روستا هستیم و بر اساس برنامه ۲۰۳ روستا از خدمات تکنولوژی فورجی برخودار می‌شوند که این طرح در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در سفرهای نوروزی برای نخستین بار اینترنت‌دار کردن تونل‌های جاده هزار و کندوان انجام شده است همچنین در ۱۱ نقطه گردشگری استان مازندران ارتقا خدمات اینترنت انجام شده و ایجاد سایت پرتابل هم انجام شده است.

اعزی از برنامه‌ریزی انجام شده برای اجرای طرح فیبر نوری در روستاهای بالادست استان خبر داد و افزود: در این زمینه بالای ۴۰۰ درصد رشد فیبر نوری داشتیم و در سال گذشته ۲۵۰ کیلومتر فیبر  نوری در شهرهای مختلف استان عملیاتی شده که ۱۵۷ روستای استان تحت پوشش قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال دوم اجرای فاز دوم فیبر نوری ۸۵۰ کیلومتر در برنامه کاری پیش‌بینی شده که در شهرستان‌های مختلف استان عملیاتی می‌شود که در این طرح ۲۴۷ روستا با ۱۳۶ هزار خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند که اعتبار این طرح ۲۱۲ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران، یادآور شد: تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۲  بیش از ۲۰ درصد خدمات دولتی در استان مازندران و حتی نقاط مختلف کشور باید الکترونیکی شوند که اجرای این طرح نیاز به زیرساخت‌های مناسب دارد.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای توسعه زیرساخت،اضافه کرد: بهره‌برداری از دو پایانه فیبر در دستور کار مجموعه در استان قرار دارد که پروژه رامسر به بهره‌برداری رسیده است که در مبادی ورودی به بهره‌برداری می‌رسد.

اعزی در ارتباط با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این مجموعه،گفت: از ۱۱۳ شرکت دانش‌بنیان این بخش ۵۴ شرکت فعال بوده و ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در این بخش اختصاص پیدا کرده و بیش از ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال در این حوزه انجام شده است.

وی از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح الکترونیکی استعلامات در استان خبر داد و اظهار کرد: به‌زودی این سامانه در استان رونمایی می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران،گفت: با اجرای این طرح استعلامات بین دستگاهی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1116499

مهمترین اخبار ایران و جهان: