نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 23:54

هیچ روستایی تا پایان دولت نباید مشکل آب داشته باشد

اهواز - رئیس جمهور گفت: تا پایان دولت به دنبال آن هستیم که هیچ روستایی در کشور مشکل آب نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در نشست خبری سفر استانی خود به استان خوزستان اظهار کرد: در دور دوم سفر توفیق پیدا کردم که سفرهایی به دزفول و اندیمشک و شادگان و اهواز داشته باشم ولی خوزستان استانی گسترده است و یک فرصت بیشتری می‌طلبد که به همه شهرها سر بزنم و ادای احترام کنم. از همه مردم شهرستان‌هایی که امکان سفر نداشتم، عذرخواهی می‌کنم ولی در سفرهای بعدی با آنها هم دیدار خواهم داشت.

وی افزود: دور دوم برای پیگیری مصوبات دور اول سفرها است؛ استاندار خوزستان و همچنین معاون اجرایی رئیس جمهور در مرکز باید اجرایی شدن مصوبات را باید دنبال کنند. در دور اول سفرها، هشت هزار میلیارد تومان اعتبار جذب شده و مصوبات دور دوم سفر که بیش از ۲۰۰ مورد است، دنبال اجرایی شدن آنها هستیم و تأکید کردیم که اجرایی شدن آنها به صورت مجدانه پیگیری شود.

رئیسی بیان کرد: آنچه که به مدیران اعلام کردم این بود که خواست مردم باید محقق شود و نگرانی آنها برای اشتغال باید برطرف شود. با توجه به ظرفیت‌های استان این کار شدنی است؛ اقتصاد گردشگری و کشاورزی باید فعال و در حوزه تجارت و بازرگانی می‌توان کارهای بیشتری انجام داد. ارتباط با کشورهای عربی باعث توسعه فعالیت‌های تجاری حتی تا پنج برابر گذشته شده است؛ سهم ما در اقتصاد و تجارت منطقه با ایفای نقش خوزستان بسیار افزایش پیدا می‌کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: کاری که بیش از ۳۰ سال مطرح بوده مثل کار ریلی در شلمچه و بصره در حال عملیاتی شدن است و کار شروع شده و آرزوی مردم خوزستان و عراق است. کار ریلی تسهیل کار تجاری در منطقه را هم به دنبال دارد.

رئیسی تصریح کرد: در این سفر علاوه بر دیدارهای مردمی و خانواده شهدا توجه به خواست مردم هم داریم؛ طرح‌های مهمی افتتاح شد در حوزه برق که کار بزرگی انجام شد، کاری که در حوزه وزارت نیرو و همکاران استانی آنها انجام دادند، بیش از ۳۰۰ مگاوات برق به شبکه برق اضافه کردند که به ۵۰۰ مگاوات افزایش پیدا می‌کند. یک هزار و ۷۰۰ روستا آبرسانی می‌شود که در این سفر آبرسانی به ۱۷۶ روستا محقق شد؛ برنامه ریزی دولت بر این بوده که آبرسانی به ۱۰ هزار روستا را انجام دهیم ولی تا پایان دولت به دنبال آن هستیم که هیچ روستایی در کشور مشکل آب نداشته باشد و حتماً بتوانیم آبرسانی شایسته انجام دهیم.

وی افزود: امروز در کنار کاری که در پالایشگاه هویزه انجام شد، ۱۶۰ مگاوات برق به شبکه افزوده شد، در کنار جمع آوری مشعل‌هایی که مردم را رنج می‌دهد و آلایندگی ایجاد می‌کند و ثروت‌های کشور می سوزد ولی با این پروژه اقدام خوبی صورت گرفت و ۲۵۰ میلیون فوت مکعب به شبکه گازی افزوده می‌شود و در ادامه به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب افزایش پیدا می‌کند که ارزش افزوده خوبی دارد.

رئیسی تصریح کرد: پروژه‌های بزرگی در این سفر افتتاح شد، هم پروژه‌های نفتی و گازی و هم آب و برق که از کارهای زیرساختی است و باید سال‌های قبل انجام می‌گرفت و تأخیر دارد ولی کار جهادی در حوزه نفت و گاز با عمده حضور شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است؛ فعالیت با ۱۰۰ شرکت دانش بنیان در گذشته انجام می‌شد که حالا به ۵۰۰ شرکت افزایش پیدا کرده است. این پروژه‌ها زمینه اشتغال بسیاری ایجاد کرده و از سرمایه سوزی نیز جلوگیری کرده است؛ بر بومی گزینی تأکید کردم مگر نیروهای متخصص را از خارج استان بیاورند.

ادامه دارد....

منبع: مهر
شناسه خبر: 1174611

مهمترین اخبار ایران و جهان: