نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 19:44

قیمت جدید مرغ گرم در خراسان شمالی اعلام شد

بجنورد_ استاندار خراسان شمالی از تصویب قیمت ۷۳ هزار تومانی برای مرغ گرم خبر داد و گفت: این قیمت متعادل و در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ظهر شنبه در کارگروه تنظیم بازار خراسان شمالی ه در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هدف گذاری اصلی از نصب دستگاه‌های هوشمند سازی آرد و نان، پایش متمرکز در خرید نان و جلوگیری از خروج آرد از چرخه صحیح توزیع است لذا نظارت کافی بر این دستگاه‌ها الزامی بوده و باید بازدهی آن افزایش یابد.

استاندار خراسان شمالی افزود: با توجه به عملکرد این سامانه، سهمیه آرد نانوایی‌ها باید نسبت مستقیمی با میزان تراکنش‌ها داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نرخ نان، هنوز در خراسان شمالی و اردبیل اعلام نشده، گفت: مجوز آن صادر شده و پس از بررسی و کارشناسی‌های لازم با هدف قیمت گذاری تعادلی، در گام نخست قیمت پیشنهادی به معاونت اقتصادی وزارت کشور ارسال و پس از تأیید به نانوایی‌های استان ابلاغ خواهد شد.

حسین نژاد تدوین یک نظام نامه دقیق جهت اعلام نرخ کالاها را الزامی دانست و خاطرنشان کرد: موجودی تمام کالاها و نحوه توزیع آن در این نظام نامه باید مشخص باشد تا با برقراری انضباط بیشتر، مصرف کنندگان نیز از حقوق خود آگاه شوند.

استاندار خراسان شمالی گفت: قیمت مرغ گرم ۷۳ هزار تومان مصوب شد که این قیمت متعادل و در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1176599

مهمترین اخبار ایران و جهان: