نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1402 - 16:23

یک مدرسه در دل مدرسه‌ای دیگر متولد می‌شود

بذر یک مدرسه ۱۲کلاسه امروز و با حضور استاندار البرز و سایر مسؤولان استانی به دست همت بلند خیران فردیسی و دل دریایی‌شان در دل مدرسه ارم، کاشته شد تا در اول مهر امسال یک مدرسه در شهرک ارم فردیس متولد شود.

خبرگزاری فارس البرز: وارد خیابان سمیه غربی می‌شویم و در همان ابتدا به دیواری طویل، خسته و رنگ و رو رفته می‌رسیم. همینجاست؛ دبستان پسرانه ارم. مدرسه‌ای قدیمی در شهرک ارم که  سال‌هاست هر روز هیاهوی  ۱۷۰۰ دانش آموز را به جان می‌خرد و در سرپناه علم‌آموزیشان می‌شود. 

حیاط و ساختمان قدیمی مدرسه هم دست کمی از دیوار بیرونی ندارد و هر گوشه اش تنه لخت دیوار از بین رنگ‌های از نفس افتاده بیرون زده و به چشم‌ها دهن‌کجی می‌کند. معاون مدرسه هم در حضور مسوولان  از کمبود فضا، امکانات گرمایشی و سرمایشی و ... گلایه می‌کند. البته که رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون! 

تولد مدرسه ارم ۲ در دل  مدرسه ارم ۱

اگرچه فرسودگی مدرسه  و مشکلات بیشمارش ذهنم‌را خط خطی کرده اما فکر اینکه با ساخت ۱۲ کلاس بچه‌ها سال دیگر را با آرامش بیشتر و در فضای بهتری درس می‌خوانند، حالم را بهتر می‌کند. اینکه در این وانفسا که یک قِران هم روی هوا زده می‌شود، هنوز انسان‌هایی هستند که از میلیون‌ها تومانشان می‌گذرند تا خدمتی به خلق‌الله کرده باشند، چراغ امید به زندگی و وجود انسانیت در دلم روشن می‌شود. 

قرار است سعید پورکاشانی ۲ میلیارد و محمدرضا زهیری ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت ۱۲ کلاس جدید در حیاط  این مدرسه هزینه کنند. انگار یک مدرسه در دل مدرسه‌ پیر و خسته ارم متولد می‌شود. به پیشنهاد استاندار البرز کلنگ زنی هم  توسط همین خیرین انجام می‌شود.‌

آقای پور کاشانی حاضر به مصاحبه نمی‌شود و فقط می‌گوید که به نیت خیر برای ساخت مدرسه اقدام کرده است.

محمدرضا زهیری، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز فردیس در این خصوص  ‌می‌گوید: برای ساخت این مدرسه تا سقف ۲.۵  میلیارد  تومان توسط خیرین و در صورت نیاز مابقی توسط اداره نوسازی مدارس تامین می‌شود. 

در مساحت ۴۰۰ متر مربع از حیاط این مدرسه ۱۲ کلاس در  دو طبقه با زیربنای ۸۰۰ متر مربع به صورت الحاقی  احداث  و تا اول مهر امسال به آموزش‌و پرورش تحویل می‌شود. 

در فردیس به جز این مدرسه قرار است  ۵ مدرسه دیگر را با استفاده از ظرفیت خیرین کلنگ زنی و احداث کنیم.

کلنگ‌زنی یک مدرسه دیگر در آق تپه

استاندار البرز و همراهانش عجله دارند و برای کلنگ زنی مدرسه‌ای دیگر در آق تپه، بدون مصاحبه  می‌روند.  تراکم بالای جمعیت دانش آموزی، کمبود مدرسه و کلاس‌های ۴۰-۴۵ نفره در استان به ویژه فردیس موجب شد تا سال گذشته استاندار البرز مجوز احداث ۲۰۰ مدرسه در استان را بگیرد و نهضت مدرسه ‌سازی را راه بی‌اندازد تا همه ظرفیت‌ها جمع شود و دست البرز را از صف آخرین استان کشور در سرانه آموزشی  بگیرد و چند پله بالاتر بیاورد. 

۶ مدرسه الحاقی در فردیس ساخته می‌شود 

ابوالحسن معظمی گودرزی، مدیر آموزش‌و پرورش فردیس، در این خصوص، می‌گوید: با توجه به  تراکم بالای  دانش ‌آموزی در مدارس فردیس و اینکه با وجود پیگیری‌ها از شورا و مجموعه‌های مختلف نتوانستیم زمینی برای ساخت مدرسه در شهر پیدا کنیم، قرار شد از ظرفیت مدارس موجود برای احداث مدارس الحاقی  استفاده کنیم و مدارسی را که امکان ساخت بنا در محوطه آنها وجود داشت را در نظر گرفتیم. به عنوان مثال در مدرسه ارم که یک مدرسه با ۱۲ کلاس در حیاط مدرسه افتتاح  می‌شود. 

در حال حاضر پیش بینی شده که در ۶ مدرسه از مناطق مختلف فردیس  از جمله شهرک سپاه، راه آهن، مشکین دشت و غیره  از فضای موجود در مدرسه برای احداث کلاس استفاده شود.‌

همزمان با  سال تحصیلی آینده یک هنرستان ۲۴ کلاسه و یک مدرسه ۱۶ کلاسه افتتاح می‌شود. مدرسه شهید سعیدی هم که قبلا افتتاح شده امسال مورد استفاده دانش‌آموزان فردیس قرار می‌گیرد. مدرسه ارم ۲ هم با ۱۲ کلاس در  مدرسه ارم ۱ ساخته می‌شود و با توحه به اینکه در فضای مدرسه قرار دارد باید تا اول مهر و پیش از حضور  دانش‌آموزان احداث و آماده بهره‌برداری شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1176199

مهمترین اخبار ایران و جهان: