نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 23:43

پاکسازی جنگل «النگدره» گرگان از زباله

گرگان- بخش هایی از پارک جنگلی النگدره در حوزه شهرستان گرگان توسط علاقه مندان به طبیعت و دوستداران محیط زیست از زباله و پسماندها پاکسازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش هایی از پارک جنگلی النگدره در حوزه شهرستان گرگان عصر جمعه توسط علاقه مندان به طبیعت و دوستداران محیط زیست از زباله و پسماندها پاکسازی شد.

در پاکسازی طبیعت جنگل زیبای النگدره بالغ بر ۶۰ نفر از اعضای سازمان مردم نهاد حامی محیط زیست و طبیعت دوستان حضور داشتند.

در این پاکسازی که شامل جاده اصلی و بخش شرقی مناطق جنگلی النگدره بود، حدود نیم تن زباله جمع آوری و با خودروی مخصوص حمل زباله به محل‌های مخصوص برای انتقال به مراکز پردازش منتقل شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان در این مراسم گفت: اجرای برنامه‌های نمادین پاکسازی توسط طبیعت دوستان و سازمان‌های مردم نهاد موجب حساس شدن عموم جامعه به پاکیزگی محیط زیست و پاسداشت مواهب الهی می‌شود.

رسول مقسم با بیان اینکه باید زیرساخت‌های مناسب برای گسترش مشارکت‌های مردمی مهیا شود، افزود: نباید فقط به دولت متکی بود و تا زمانی که ضرورت و اهمیت حفظ محیط زیست برای همگان روشن نشود؛ قطعاً دغدغه این حوزه رفع نخواهد شد.

النگدره یکی از پارک‌های جنگلی و معروف شمال کشور است، این پارک از مناطق نمونه گردشگری ایران و مکان‌های دیدنی استان گلستان محسوب می‌شود که در پنج کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان قرار دارد، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و دورهمی‌های خانوادگی از جمله تفریحاتی است که در این پارک انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1134211

مهمترین اخبار ایران و جهان: