نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 20:00

تکیه به توان داخلی و تولید ملی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است

استاد حوزه علمیه قم گفت: ما برای نجات از بحران اقتصادی موجود در کشور باید اعتماد به نفس، ایمان به خدا، تکیه به توان داخلی و تولید ملی را مورد توجه قرار دهیم.

حجت‌الاسلام سید احمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مشهد مقدس، گفت: تحول مدنظر دشمن تحول در قانون اساسی، نظام سیاسی و تغییر هویت اسلامی است در صورتی که تحول مدنظر ما تغییر نقاط ضعف نظام جمهوری اسلامی و تبدیل آن‌ها به نقاط قوت است.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برای اینکه بتوانیم بر این نقاط ضعف غلبه کنیم باید اعتماد به نفس داشته باشیم و مسئولان به خود جرأت دهند و به نیروهای جوان اعتماد کنند.

وی افزود: اگر مسئولان با ایمان باشند و با تکیه بر ایمان، به جوانان خودمان اعتماد کنند، قطعا مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود.

موسوی اضافه کرد: نگاه ما نباید تنها به برخی کشورهای اروپایی و آمریکا باشد بلکه باید رابطه خود را با کشورهای آسیایی، آمریکای لاتین و آفریقایی صددرصد کنیم، چرا که این کشورها از ظرفیت‌های بالایی برخوردار هستند و اگر ما رابطه خارجی خود را با این کشورها افزایش دهیم قطعا به موفقیت‌هایی در اقتصاد خواهیم رسید.

وی اظهار داشت: کشورهای غربی با تکیه بر خصومت‌های چند ساله با نظام جمهوری اسلامی سعی دارند پیشرفت‌ها و نقاط قوت ایران را نادیده بگیرند اما اگر ما در نقطه مقابل این توانمندی‌ها را برای مردم بازگو کنیم قطعا سبب ایجاد اعتماد به نفس می‌شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: ما برای نجات از بحران اقتصادی موجود در کشور باید اعتماد به نفس، ایمان به خدا، تکیه به توان داخلی و تولید ملی را مورد توجه قرار دهیم.

سرمایه‌گذاری سنگین دشمن در مباحث فرهنگی کشور

وی با بیان اینکه دشمن در مباحث فرهنگی سرمایه‌گذاری‌های سنگین کرده است، عنوان کرد: برای حوزه فرهنگ باید از دستگاه‌هایی چون مجلس و دولت قوانین و دستوالعمل‌های مصوبی ابلاغ شود.

موسوی گفت: قسمت عمده فرهنگ‌سازی در جامعه به عهده مردم است، به طور مثال در حال حاضر برخی از شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای آسیب جدی برای جامعه است از این رو خانواده به عنوان یک جامعه کوچک نخستین مرحله از وظیفه فرهنگ‌سازی را برعهده دارد. 

وی افزود: هر فردی در جامعه باید اصلاح را از خودش شروع کند تا جامعه در مباحث فرهنگی به تعادل برسد.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: مردم باید در جامعه مسئولیت‌پذیر باشند و اتحاد مردم در مباحث فرهنگی قطعا تاثیرگذار است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1134011

مهمترین اخبار ایران و جهان: