نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 09:01

رشد ۲۶ درصدی صادرات گلستان/ ۳۳ کشور مقصد کالاهای استان بودند

گرگان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: طی سال گذشته ۲۳۵ میلیون دلار صادرات از گمرکات گلستان انجام شده که نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشدی ۲۶ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، درویش علی حسن زاده شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: طی سال گذشته ۲۳۵ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان انجام شده که نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشدی ۲۶ درصدی داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اهمیت تنوع بازارهای هدف صادراتی در توسعه صادرات، افزود: با اقدامات موثر انجام شده، در سال گذشته از استان گلستان به ۳۳ کشور صادرات داشته ایم.

حسن زاده گفت: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده ۷۳ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال قبل اجرایی شد که نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان استان برای رفع محدودیت ها و موانع و مشکلات تولیدکنندگان استان است.

وی با بیان اینکه در زمینه حمایت از مشاغل خانگی اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان طی چند سال اخیر در زمره دستگاه های اجرایی برتر استان بوده است، ادامه داد: در سال گذشته دو هزار و هشت فقره پرونده با نیاز تسهیلاتی ۳۱۵ میلیارد ریال در اداره کل صمت گلستان تشکیل شده که ۲۳۸ میلیارد ریال آن به بانک ها معرفی شده است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان، در حوزه تسهیلات روستایی هم پرونده ۵۶ طرح در اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل و به کمیته فنی ذیل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ارسال شده که ۴۲ طرح در این کارگروه مصوب شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130899

مهمترین اخبار ایران و جهان: