نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 01:27

۸۰ درصد دستفروشان خیابان امام خمینی (ره) گرگان اتباع هستند

گرگان- معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: در خیابان امام خمینی (ره) گرگان ۱۵۶ دستفروش شناسایی شده که بالغ بر ۸۰ درصد آنها اتباع بیگانه هستند.

احمدعلی سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ساماندهی دستفروشان اظهارکرد: در خیابان امام خمینی (ره) گرگان ۱۵۶ دستفروش شناسایی شده که بالغ بر ۸۰ درصد آنها اتباع بیگانه هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان گفت: سال گذشته چندین جلسه رفع سد معبر با حضور نمایندگان فرمانداری و دادستانی برگزار و ۵۲ مورد تخلف اتحادیه‌های اصناف خیابان امام خمینی (ره) محرز شد.

وی ادامه داد: هرچند که مقرر شد اتحادیه پس از تذکر برای پلمب اقدام کند اما متأسفانه هیچ تغییری حاصل نشده است.

سالاری به وظایف سایر نهادها در جمع‌آوری و ساماندهی دست‌فروشان اشاره و از اینکه نوک پیکان همه برای معضل دست‌فروشان به سمت شهرداری است، انتقاد کرد.

وی بیان کرد: زمانی که یک جواز کسب صادر می‌شود، صاحب اتحادیه و صاحب مجوز موظف است قوانین سایر نهادها را رعایت کند اما در حال حاضر در برخی معابر مانند خیابان امام رضا، شهرک سپاه و خیابان امام خمینی (ره) امری خلاف جواز در حال انجام است.

ستاد انضباط شهری به بخش خصوصی واگذار می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان با اشاره به اشغال پیاده رو توسط کسبه، گفت: از نظر بنده اتحادیه اصناف بر جواز کسب نظارت درستی ندارد و متأسفانه در صدور مجوز هم از شهرداری هیچ گونه استعلامی نمی‌گیرد و به وسیله یک قولنامه که در آن عنوان تجاری ذکر شده باشد، مجوز صادر می‌کند.

سالاری از واگذاری ستاد انضباط شهری گرگان به بخش خصوصی در آینده ای نزدیک خبرداد.

وی با اشاره به ساماندهی دستفروشان، گفت: این افراد علاقه مند به فعالیت در مرکز شهر هستند و این موضوع شهرداری را با چالش مواجه می‌کند زیرا امکانات و زمین در این اماکن محدود است.

طبق گفته وی اماکنی مانند خیابان رازی برای این کار در نظر گرفته شده اما مورد استقبال قرار نگرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1149311

مهمترین اخبار ایران و جهان: