نیوز سیتی!
20 فروردین 1402 - 02:01

وزیرجنگ رژیم صهیونیستی با وزیر دفاع آمریکا گفتگو کرد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یواف گالانت وزیر جنگ این رژیم تلفنی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفتگو کرده است.

گالانت در این گفتگوی تلفنی آستین را در جریان اوضاع امنیتی جاری در اراضی اشغالی و تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای مقابله با حملات محور مقاومت قرار داد.

الجزیره نیز با تائید تماس تلفنی میان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و همتای آمریکایی‌اش گزارش داد که وزیر دفاع آمریکا طی تماسی با مقام هم‌تراز صهیونیست خود تاکید کرده که از امنیت تل آویو حمایت می‌کنیم و از آن می‌خواهیم که اقداماتی را که باعث تشدید تنش می‌شود انجام ندهد.

از سوی دیگر، خبرنگار امور نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی عنوان کرده است که برآوردهای سرویس‌های امنیتی حاکی از در پیش بودن روزهایی سیاه و ناگوار در ایام باقی مانده از ماه رمضان است. الون بن دیوید تصریح کرد که البته تنش در اراضی اشغالی با پایان رمضان متوقف نخواهد شد.

بن دیوید اذعان کرد: «دشمنانمان نقاط ضعفمان را شناخته‌اند و همچنان ما را به چالش خواهند کشید و به همین خاطر، ما در برابر وضعیت تازه‌ای قرار داریم.»

گفتنی است در روزهای اخیر پس از حمله وحشیانه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی، گروه‌های مقاومت اراضی اشغالی به ویژه شهرک‌های صهیونیست‌نشین را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

پیشتر وب سایت المانیتور در گزارشی به اختلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی در همکاری‌های امنیتی تحت تأثیر تندروها در تل آویو پرداخته و گزارش داده بود که سفر اخیر ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به تل آویو این اختلافات را آشکار کرد.

یک مقام ارشد امنیتی تل آویو که نخواسته نامش فاش شود، به المانیتور گفت: «آنچه از ژنرال میلی شنیدیم، بی سابقه بود. یادم نمی‌آید که متحدان آمریکایی ما هیچگاه با ما چنین تند صحبت کرده باشند. آنچه آمریکایی‌ها، از جمله میلی، از کانال‌های بسیاری به ما می‌گویند، ساده است: اگر می‌خواهید با ما در مورد ایران، در مورد تأمین اس -۴۰۰ روسیه [سیستم دفاع هوایی] به ایران، درباره غنی‌سازی اورانیوم و تحریم‌ها با ما صحبت کنید، باید اراضی [فلسطینی] را آرام کنید.»

به گفته این مقام ارشد صهیونیستی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از وزرای تندرو کابینه نتانیاهو انتقاد کرد و از نتانیاهو خواست که تصمیم بگیرد که در کدام سمت ایستاده است. این ژنرال آمریکایی با اشاره به شورش شهرک نشینان افراطی یهودی که خودروها و خانه‌ها را در روستاهای فلسطینی تخریب می‌کنند، به مقامات سیاسی و نظامی تل آویو گفته است: «این شرایط قابل تحمل نیست.»

یکی دیگر از مقامات ارشد نظامی رژیم صهیونیستی نیز هفته گذشته به المانیتور گفته بود که او به طور ویژه نگران است زیرا کانال‌های امنیتی حرفه‌ای با واشنگتن همیشه پایدار بوده است، حتی زمانی که روابط دیپلماتیک و سیاسی متشنج بوده است، اما این روابط اکنون در خطر قرار گرفته‌اند. او که نخواست نامش فاش شود، گفت: «وضعیت امروز یک تجربه متفاوت است.» وی افزود آمریکایی‌ها از ما خسته شده‌اند. آن‌ها قصد ندارند نتانیاهو را به واشنگتن دعوت کنند. اگر به همین منوال ادامه یابد، نتانیاهو در حاشیه کنفرانس سالانه سازمان ملل در نیویورک با جو بایدن فقط در یک راهرو ملاقات خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1136311

مهمترین اخبار ایران و جهان: