نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 00:57

تثبیت هزار و ۳۱۴ هکتار از اراضی غیر ملی در لرستان

خرم‌آباد- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان از تثبیت هزار و ۳۱۴ هکتار اراضی از غیر ملی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام میر دریکوند امروز پنج شنبه در دومین جلسه کمیسیون رفع تداخلات لرستان، اظهار داشت: در سال جاری بیش از هزار و ۳۱۴ هکتار به عنوان اراضی غیر ملی (مستثنیات) تثبیت شده است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۰ فقره پلاک به میزان تقریبی ۹ هزار و ۶۷۷ هکتار مربوط به شهرستان‌های، رومشکان، بروجرد، دلفان، خرم آباد، الیگودرز در این جلسه رفع تداخل مطرح، بررسی و تعیین تکلیف شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی لرستان، ادامه داد: در این کمیسیون تعداد ۱۰ پلاک از اراضی استان به مساحت بالغ بر ۹ هزار و ۶۷۷ هکتار مطرح شد که تعداد دو پلاک برای بررسی بیشتر به جلسه بعدی موکول شد و در نهایت تعداد هشت پلاک به مساحت کل هفت هزار و ۶۸۵ هکتار از اراضی ملی و غیر ملی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت میزان شش هزار و ۳۴۲ هکتار به عنوان اراضی ملی و بیش از هزار و ۳۴۳ هکتار به عنوان اراضی غیر ملی (مستثنیات) تثبیت شد.

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این جلسه، اظهار داشت: اجرای طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی از مزایای زیادی برخوردار است و با تعیین تکلیف وضعیت مالکیتی اراضی، به تثبیت مالکیت زمین‌های زراعی و باغی و در مجموع به پایداری کشاورزی کمک می‌کند.

وی گفت: تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی از طریق پیشبرد طرح حدنگاری و رفع تداخلات برکات و ثمرات زیادی را به همراه دارد که از جمله آنها باید به تعیین تکلیف وضعیت مالکیت زمین‌های زراعی، کاهش پرونده برای رسیدگی به دستگاه قضائی، جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و پایداری فعالیت‌های کشاورزی اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1162411

مهمترین اخبار ایران و جهان: