نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 22:48

بیش از ۴هزار نفراز آموزش های جمعیت هلال احمر ساوه برخوردار شدند

ساوه-رئیس جمعیت هلال احمر ساوه گفت:ازابتدای سال جاری بیش از ۴هزار نفر از آموزش های جمعیت هلال احمر ساوه بهره مندشدند.

سید لقمان حسینی در گفتگو با برنامه‌های جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه گفت: از ابتدای سال جاری با طرح امداد و نجات نوروزی و راهنمایی مسافرین نوروزی شروع و بیش از ۷۵۰۰ مسافر از این خدمات در غالب دو طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی و همچنین طرح امداد و نجات نوروزی برخوردار شدند.

وی افزود: در طول سال برنامه‌های مختلفی ویژه اعضا و جوانان جمعیت هلال احمر از جمله مراسم گرامیداشت هفته جمعیت هلال، تجلیل از اعضا فعال در طرح‌های نوروزی با حضور مسؤلین همچنین برگزاری طرح ملی داد رس دانش آموز آماده در شرایط سخت در ۲۴ مدرسه اجرا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های ترک اعتیاد به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و کارگاه‌های مهارت زندگی از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه است

حسینی با اشاره به برگزاری دوره‌های کمک‌های اولیه و امداد و نجات گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷ دوره آموزشی شامل کمک‌های اولیه و امداد و نجات مقدماتی، تکمیلی و تخصصی و همچنین دوره‌های آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات که در مجموع بیش از ۴ هزار نفر در شرکت‌ها و ارگان‌ها در سطح شهرستان از این آموزش‌ها برخوردار شدند.

وی افزود: برگزاری ۲ اردو تفریحی ویژه خواهران و برادران جوان فعال در بندرانزلی جمعیت هلال احمر و برگزاری دوره‌های آموزشی محیط زیست دوره تفکیک زیست و مدیریت پسماند نیز از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر ساوه بوده است‌.

رئیس جمعیت هلال احمر ساوه در خصوص کمک‌های جمعیت هلال احمر در زلزله خوی گفت: اهدا ۴۰۰ تخت چادر امدادی، استقرار ۳ ایستگاه برای جمع آوری کمک‌های نقدی و ِغیر نقدی در میدان امام (ره)،استخر هلال احمر و مرکز جمعیت هلال احمر بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی را دارد، برگزاری جشن‌های مختلف در مدارس و دریاچه تفریحی در ایام الله دهه مبارک فجر به منظور جمع آوری کمک‌های مردمی برای هموطنان در زلزله خوی انجام شده است.

حسینی گفت: آمادگی جمعیت هلال احمر ساوه برای اعزام تیم امداد و نجات به هموطنان زلزله دیده خوی نیز مورد توجه جمعیت هلال احمر ساوه است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان کمک‌های درمانی بلا عوض به خانواده‌های نیازمند در قالب کمک‌های مددکاری و مددجویی پرداخت شده است.

وی افتتاح یک کانون دانش اموزشی در مدرسه ابتدایی استاد مطهری، حضور جوانان جمعیت هلال واحمر در برپایی ایستگاو سلامت و پایش فشارخون از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر ساوه در دهه فجر عنوان کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1032399

مهمترین اخبار ایران و جهان: