نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 10:17

کاشت بیش از ۱۰ میلیون اصله نهال طی ۴ سال در استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تولید و کاشت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال به‌عنوان برنامه چهارساله این استان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تبریک هفته منابع طبیعی اظهار کرد: شعار امسال هفته منابع طبیعی (ایران قوی، ایران سرسبز) در نظر گرفته شده و از برنامه‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین منابع طبیعی کاشت یک میلیارد اصله نهال در عرصه‌های طبیعی و ملی است.

وی بیان کرد: تولید و کاشت 10 میلیون و 400 هزار اصله نهال به‌عنوان برنامه چهارساله استان سمنان در دستور کار است و در گام نخست نیز تولید این نهال‌ها در 2 نهالستان سمنان و شاهرود انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری اقدامات لازم از سوی این اداره کل و همچنین ستاد هفته منابع طبیعی انجام می‌شود.

قاسمی گفت: امیدواریم با کاشت درخت و نهال و جلوگیری از فرسایش بادی و خاکی و حفظ عرصه‌های ملی و خاک به‌عنوان بستر تولید و اصلی‌ترین منبع برای تولید غذا توفیقات بیشتری را شاهد باشیم.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1073555

مهمترین اخبار ایران و جهان: