نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 14:34

شناسایی ۳۷۰۰ بیمار سرطانی جدید درگلستان/۲۰ میلیارد خدمات ارائه شد

گرگان- مدیر موسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایرانیان گفت: امسال بیش از سه هزار و ۷۰۰ بیمار جدید سرطانی در گلستان داشتیم و پیش بینی می کنیم که سال بعد این عدد به پنج هزار نفر برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رایجی، ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: اسفندماه سال گذشته، گلستان به عنوان پایلوت پیشگیری سرطان انتخاب و موسسه آسا دراین استان مستقر شد.

مدیر موسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایرانیان افزود: فرهنگ سازی در خصوص سرطان و حمایت دارویی و درمان از بیماران از جمله اهداف این موسسه خیریه است که بزودی دو شعبه در استان‌های دیگر هم راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: در این موسسه سعی شده با ارتباط گیری با خیران، مشکلات بیماران که در دسته‌های مختلف رده بندی شده‌اند، برطرف شود.

رایجی گفت: دو هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی را از اسفندماه سال گذشته در گلستان شناسایی کردیم و برای هزار و ۲۷۰ نفر پرونده تشکیل شده است.

مدیر موسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایرانیان ادامه داد: براساس آمار وزارت بهداشت ۱.۶ درصد جامعه به بیماری سرطان مبتلا بوده که با توجه به جمعیت گلستان این آمار تا ۱۵ هزار بیمار تخمین زده می‌شود.

وی گفت: تا ۱۰ سال آینده سرطان به عنوان دومین بیماری عامل مرگ و میر تبدیل می‌شود لذا باید برنامه‌های پیشگیری در دستور کار باشد.

رایجی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۰ میلیارد ریال خدمات دارویی و درمان به بیماران سرطانی ارائه شده است.

مدیر موسسه پیشگیری و کنترل سرطان ایرانیان افزود: در شهرستان‌های گنبدکاووس، گالیکش، رامیان، کلاله، کردکوی، بندرگز، ترکمن و آق قلا دفتر داریم و تلاش می‌کنیم تا بیماران رنج راه را برای گرفتن خدمات تحمل نکنند.

وی گفت: بیش از سه هزار و ۷۰۰ بیمار جدید سرطانی در استان داشتیم و پیش بینی می‌کنیم که سال بعد این عدد به پنج هزار نفر برسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1027755

مهمترین اخبار ایران و جهان: