نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 17:13

دولت در راستای وعده های خود برای تحقق «ایران قوی» گام بردارد

آستارا- امام جمعه آستارا گفت: دولت در راستای وعده های خود برای تحقق «ایران قوی» گام بردارد و نگذارد مطالبات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب روی زمین بماند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به بیان فضیلت و ارزش معنوی ماه شعبان پرداخت و اظهار کرد: ماه شعبان فرصتی برای استغفار از پلیدی‌ها است و بهره مندی از این فرصت معنوی ضرورت دارد.

امام جمعه آستارا با تبریک فرارسیدن ولادت با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، توجه به فرصت جوانی و بهره گیری از انرژی و توان جوانان در جامعه را از جمله اقدامات تأثیرگذار در رشد و ترقی کشور دانست.

وی به ولادت با سعادت منجی عالم بشریت و روز جهانی مستضعفان اشاره کرد و گفت: ظهور منجی یک عقیده عمومی در همه ادیان و اعتقاد به غیبت و انتظار از عقاید خاص تشیع است.

حجت الاسلام باقری ادامه داد: امید به ظهور منجی و اصلاح امور به دست حجت الهی، تحمل مشکلات و سختی‌ها را بر مؤمنان آسان می‌کند و برای رسیدن به مقام صبر و رضا باید ارتباط معنوی با امام زمان (عج) را در جامعه تقویت کرد.

خطیب جمعه آستارا با بیان اینکه دشمن در راه اندازی جنگ ترکیبی و پروژه اغتشاشات شکست خورده است، افزود: دشمن در اقدامی جدید با افزایش فشار اقتصادی به منظور ایجاد نارضایتی در جامعه را پیش گرفته که با محوریت بازار ارز و طلا شکل گرفته است.

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه تلاطم در بازار ارز اتفاقی نبوده و افزایش قیمت ارز و طلا باعث گرانی دیگر کالاها و افزایش تورم در جامعه شده است به اظهار نظر اخیر معاون اول رئیس جمهور واکنش نشان داد و گفت: اینکه برخی می‌گویند بهتر از ما برای اداره امور ارزی کشور پیدا نمی‌کنید استبداد محض است.

وی با اشاره به اینکه تحمل این همه تورم و گرانی نشان از نجابت ملت بزرگ ایران است، اضافه کرد: دولت در راستای وعده‌های خود جهت تحقق شعار «ایران قوی» گام بردارد و نگذارد مطالبات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب روی زمین بماند.

امام جمعه آستارا در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان تصریح کرد: نمایندگان مجلس به جای معاف کردن خانه‌های اشرافی ثروتمندان از مالیات، به فکر حمایت از محرومان و مستضعفان جامعه باشند.

وی به سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به شهرستان مرزی بندر آستارا جهت رسیدگی به وضعیت تردد و حل مشکل ازدحام تریلی‌های صادراتی اشاره کرد و اظهار کرد: در طول این مدت اقدامات خوبی صورت گرفته که بنده خودم با بازدیدهای مکرر میدانی از روند آنها اطلاع حاصل کرده‌ام و امیدوارم که مشکلات و نواقص باقیمانده نیز با همت مسئولین برطرف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1070299

مهمترین اخبار ایران و جهان: