نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 16:21

کشور با یک جنگ ارزی تمام عیار مواجه است/ گلایه‌ مردم از تردد موتورسیکلت‌های بدون پلاک

ائمه جمعه استان زنجان تاکید کردند: کشور ما در جنگ ترکیبی از طرف دشمن قرار گرفته و از ابعاد مهم آن جنگ اقتصادی و یکی از لایه‌های آن جنگ ارزی است و تلاطم‌های ارزی چند روز گذشته تصادفی نبوده و ما با یک جنگ ارزی تمام عیار مواجه هستیم که هدف آنها به هم ریختن اوضاع داخلی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های این هفته با تاکید بر اینکه نیاز امریکا به مذاکرات کمتر از ایران نیست، تاکید کردند: کشور ما در جنگ ترکیبی از طرف دشمن قرار گرفته و از ابعاد مهم آن جنگ اقتصادی و یکی از لایه‌های آن جنگ ارزی است و تلاطم‌های ارزی چند روز گذشته تصادفی نبوده و ما با یک جنگ ارزی تمام عیار مواجه هستیم که هدف آنها به هم ریختن اوضاع داخلی است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین زاهدی‌پوی، امام جمعه خرمدره در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک سالروز تولد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار کرد: جوان سرمایه‌ انسانی مهم جامعه اسلامی است از اینرو فرهنگ دینی و آرمان‌های انقلاب ایجاب می‌کند که مسؤولان جامعه و افراد و مؤسسات مؤثر به دنبال سرمایه‌گذاری در ارتباط با جوانان باشند.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه نیاز آمریکا به مذاکره به دلایلی از جمله انتخابات آمریکا، کمتر از نیاز ایران به مذاکره نیست، افزود: آمریکا و متحدان اروپایی‌اش باید بدانند که مذاکره برای مذاکره مورد قبول ایران نبوده و تنها مذاکره‌ای منطقی است که نتیجه عملیاتی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بیشترین امید آمریکا برای تحت فشار گذاشتن مردم و دولت ایران، اغتشاشات اخیر بود که به لطف خدا و بصیرت مردم، ناکام ماند.

تلاطم‌های ارزی چند روز گذشته تصادفی نبوده است

همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری با بیان اینکه کشور ما در جنگ ترکیبی از طرف دشمن قرار گرفته و از ابعاد مهم آن جنگ اقتصادی و لایه  آن جنگ ارزی است، افزود: تلاطم‌های ارزی چند روز گذشته تصادفی نبوده و ما با یک جنگ ارزی تمام عیار مواجه هستیم که هدف آنها به هم ریختن اوضاع داخلی است.

امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی و اغتشاشات پاییز و تشدید جنگ شناختی و ناامن سازی فضای کشور و جنگ سهمگین اقتصادی دشمنان که بر بازار طلا و ارز تمرکز داشته باعث تورم شده است، ادامه داد: توقع این است که اکنون که مردم بی نظیر ما با صلابت و اقتدار و تحمل سختی‌های فراوان معیشتی نشان دادند که پای ارزش‌های انقلاب و ایران قوی هستند، بنابراین حالا دیگر نوبت تلاش مضاعف و جهاد اقتصادی دولتمردان ایران انقلابی در مجلس و قوه قضاییه به ویژه در دولت سیزدهم است که با تورم به ویژه در ایام پایانی سال مقابله کنند.

 وی گفتمان مقاومت را  گفتمان منتخب ملت ما تا دستیابی به حقوق مسلم خود در همه عرصه‌ها دانست و گفت: مواضع کشور ما در دولت سیزدهم و اتفاق نظر قوای سه گانه و نیروهای مسلح روشن و واضح است و مذاکره را برای رفع تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی آن فقط در حوزه هسته‌ای و در صورت بازگشت آمریکا بدون پیش شرط به مذاکرات را قبول خواهیم کرد.

جنگ ارزی بخشی از جنگ ترکیبی دشمن است

همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب امام جمعه سلطانیه در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک سالروز تولد امام زمان (عج و )با بیان اینکه وجود امام زمان، مایه رزق و روزی برای مردم است و آسمان و زمین به برکت او پابرجاست، افزود: یکی از برکات مدیریت پنهان امام زمان (عج)  به پیروزی انقلاب اسلامی است که با هدایت و رهبری و راهبرد نائب عام امام زمان، حضرت امام خمینی (ره) محقق شد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه جنگ ارزی بخشی از جنگ ترکیبی برای تداوم دشمنی با ملت انقلابی و به هم ریختن اوضاع داخلی کشور است، گفت: باید جنگ ارزی را باور کرد و در برابر آن وضعیت جنگی گرفت.

وی با بیان اینکه تداوم دشمنی دشمنان به خاطر خوی استکباری آنان و مقاومت ملت ایران در برابر آنان و ترس از الگو شدن انقلاب اسلامی برای ملت‌های دیگر است و شنیده شدن شعارهای ضد استکباری در بیخ گوش آمریکا نمونه آن است، افزود: ایران اسلامی دشمن تراشی نمی‌کند اما بر اساس عقل و شرع با ظالم و ظلم مخالفت و از مظلوم دفاع می‌کند.

حسینی نسب با تبریک روز سرباز گمنام گفت: امنیت همه جانبه کشور و مردم مرهون فداکاری و مجاهدت‌های چشمان بیدار نظام یعنی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که بحق سربازان گمنام لقب گرفته اند، است.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری امام جمعه آب‌بر هم در خطبه‌های این هفته نماز به نبود جایگاه CNG در بخش چورزق و گیلوان اشاره و تصریح کرد: این مشکل که موجب ناراحتی مردم شده است باید رفع شود.

امام جمعه آب‌بر به گلایه‌های مردم از تردد موتورسیکلت‌های بدون پلاک اشاره و تاکید کرد: حل این مشکل نیازمند نظارت و مدیریت خانواده‌ها و پیگیری مسؤولان است که امیدوارم حل شود.

تشکیل کمیته برای خدمت به محرومان

همچنین حجت‌الاسلام سید علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه قیدار با اشاره به اقدامات افتخار آفرین و غرور آفرین سربازان گمنام است که دشمن را به ستوه آورده است، اظهار داشت: با توجه به حجم ورود جاسوسان بیگانه و تروریست‌ها به مرزهای کشور سربازان گمنام امام زمان (عج) و دستگاه‌های اطلاعاتی با اشراف اطلاعاتی و اقدام به موقع در سراسر کشور خواب را از چشمان جاسوسان و تروریست ها ربوده‌اند و آنها هرگز در خاک جمهوری اسلامی ایران احساس امنیت نمی‌کنند.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه سربازان گمنام امان تروریست‌ها را بریدند و اجازه کوچکترین اقدام ضد امنیتی را به آنان نداده‌اند و امکان عمل را از آنان سلب کردند، تصریح کرد: مهمترین ویژگی دستگاه اطلاعاتی ایران، اخلاص و فداکاری و ایثار است آن‌ها از رفاه و آسایش خود و خانواده خودشان برای خدا و برقراری نظام و امنیت مردم گذشته و جان خود را بر کف نهاده و با مجاهدت‌های شبانه روزی با باندهای فساد و قاچاق و تروریست ها و منافقین و معاندین مقابله و در برقراری امنیت و آسایش مردم تلاش می کنند.

وی در ادامه به تاسیس کمیته امداد در 14 اسفند و هفته احسان و نیکوکاری(41 تا ٣5 اسفند) ٣٣ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به عنوان دومین نهاد انقلابی به فرمام امام راحل اشاره کرد و گفت: در میان نهادهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمدند، کمیته امداد امام خمینی، دو ویژگی عمده و افتخارآمیز دارد که یکی منتسب بودن به حضرت امام خمینی رحمه الله است و دیگر آنکه برنامه و هدف کمیته امداد، خدمت به محرومان و مستضعفین است و در فرهنگ اسلامی بر کمک و حمایت از این افراد تأکید فراوان شده است.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070255

مهمترین اخبار ایران و جهان: