نیوز سیتی!
29 بهمن 1401 - 03:37

واشنگتن نیازی به از سرگیری مذاکرات صلح ندارد

کاخ سفید اعلام کرده است که مذاکرات در مورد اوکراین باید زمانی آغاز شود که کیف آماده باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت آمریکا ادعا می‌کند که مذاکرات در مورد مصالحه در اوکراین زمانی آغاز می‌شود که کی یف برای آن آماده باشد.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: دولت روسیه هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر تمایل به مذاکره نشان نداده است و علاوه بر آن، واشنگتن نیازی به راه اندازی مذاکرات در این مقطع نمی بیند.

کربی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن درگیر هر نوع تلاشی با هدف سازماندهی مذاکرات درباره اوکراین است یا خیر، پاسخ داد که دولت ایالات متحده با زلنسکی بر روی طرح ده ماده‌ای او کار می‌کند. پیشتر زلنسکی در سخنرانی ویدئویی خود در نشست گروه بیست در اواسط نوامبر ۲۰۲۰ گفته بود که کیف یک طرح صلح ده ماده‌ای دارد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه هم گفته است که مسکو چیزی از آمادگی زلنسکی برای صلح نمی بیند و به طور کلی اظهارات زلنسکی درباره حل بحران منعکس کننده واقعیت امروزی نیست.

روز گذشته نیز رئیس جمهور اوکراین بار دیگر به بهانه جنگ در این کشور موضوع عضویت کشورش در ناتو و اتحادیه اروپا را مطرح کرد. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد که این کشور به واسطه درگیری در جنگ نباید تحت تحریم تسلیحاتی قرار گیرد.

این اظهارات در حالی از سوی زلنسکی مطرح می‌شود که اوکراین به مقصد مداوم تسلیحات نظامی غرب در یک سال گذشته تبدیل شده است.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه از جنگ افروزی غرب در این کشور تقدیر کرد و گفت: از حمایت قوی تسلیحاتی و مالی همه شرکا و اتحادیه اروپا سپاسگزاریم.

زلنسکی همچنین از متحدان غربی خود خواست تا به رویکرد خصمانه در برابر روسیه ادامه دهند و اظهار داشت: ما به اجماع سریع و تصمیمات فوری برای محدود کردن توان جنگی روس‌ها نیاز داریم.

رئیس جمهور اوکراین به بهانه جنگ در این کشور عضویت در ناتو را بار دیگر مطرح کرد و گفت: ما باید سرعت عمل داشته باشیم تا اوکراین بتواند به ناتو بپیوندد. وقت آن فرا رسیده است که اوکراین به اتحادیه اروپا و ناتو بپیوندد و هیچ گزینه جایگزینی در این باره وجود ندارد.

زلنسکی همچنین اعلام کرد که اتحادیه اروپا باید تمام سرزمین‌های تحت اشغال روسیه را آزاد کند تا همه بتوانند آزاد باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1042599

مهمترین اخبار ایران و جهان: