نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 14:21

تشکیل دبیرخانه دائمی نذر امید در قم/تمام نیازمندی‌های ایتام سادات رفع می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم از ایجاد دبیرخانه دائمی نذر امید خبرداد و گفت: شبکه ملی مهدی یاوران را در همه استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها جریان‌سازی خواهیم کرد و در این دبیرخانه پیوست مهدوی را حاکم بر برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن مسعودیان راد ظهر امروز در جشن ملی نیکوکاری که با عنوان «نذر اُمید» و شعار «به امید فرج گره باز می‌کنیم» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه نذر امید مهم‌ترین قائمه فرهنگ ظهور محسوب می‌شود، اظهار کرد: گره گشایی از کار محرومین با رنگ و بوی امام زمانی تدبیری است که بابت آن باید از مسئولان ارشد کمیته امداد تشکر کرد.

وی از ایجاد دبیرخانه دائمی نذر امید خبرداد و گفت: شبکه ملی مهدی یاوران را در همه استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها جریان‌سازی خواهیم کرد و در این دبیرخانه پیوست مهدوی را حاکم بر برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار خواهیم  داد و با لطف و عنایت حضرت امیدواریم که کرسی‌های معرفت‌افزایی و غنای فکری و فرهنگی مهدوی را در میان خانواده‌ها تعمیق ببخشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: طرح توانمندسازی چند لایه‌ای ایتام را در دستور کار قرار دادیم و در این راستا ایتام سادات را در اولویت قرار داده‌ایم تا تمام نیازهای این افراد را در کوتاه‌ترین مدت مممکن رفع کنیم.

همچنین در این همایش، سید مهدی عبادی مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان، از سیستان و بلوچستان به عنوان پایتخت وحدت جامعه اسلامی نام برد و اظهار کرد: به گفته همه مردم امسال در استقبال از میلاد حضرت مهدی(عج) شاهد همراهی گسترده اقشار مختلف مردم و همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی و مجالس جشن و شادی هستیم که بهار را زودتر از بهار به استان آورده است.

وی اضافه کرد: نواخته شدن زنگ نیکوکاری در مدارس استان، اهدای 500 سبد کالا میان مددجویان، توزیع 200 مورد لوازم خاانگی به مبلغ 800 میلیون تومان و تهیه و توزیع 237 یخچال در قالب طرح شهید رجایی از جمله اقدامات انجام شده در هفته احسان و نیکوکاری است.

رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی ضمن تبریک میلاد امام عصر(عج) اظهار کرد: 850 پایگاه در سطح استان در قالب مساجد، مراکز نیکوکاری و مصلای نماز جمعه فعال داریم و پیش‌بینی می‌کنیم تا 100 میلیارد تومان کمک مردمی جمع‌آوری و به نیازمندان اهدا شود.

وی با بیان اینکه جشن نذر امید با رویکرد همدلی، احسان و توانمندسازی را در سطح استان خراسان رضوی آغاز کرده‌ایم، گفت: 500 نفر از خیرین را مراسم امروز تجلیل خواهیم کرد و امروز 80 غرفه به عنوان خروجی طرح اشتغال استان با حضور مددجویان کمیته امداد فعال شد است که هشت هزار بن 50 هزار تومانی تهیه شده و به خانواده‌های حاضر در همایش اهدا خواهد شد.

سلم‌آبادی تصریح کرد: به نمایندگی از 23 هزار و 800 طرح اشتغال که تا به امروز با موفقیت ایجاد شده است، 75 طرح اشتغال نیز در مراسم جشن امروز به بهره‌برداری خواهد رسید.

عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد گلستان طی سخنانی اظهار کرد: پویش نذر امید را با همکاری شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری آغاز کرده‌ایم و امروز شاهد آغاز پیوند آسمانی 12 زوج جوان هستیم.

وی از توزیع 50 سری جهیزیه و همچنین 500 مورد لوازم ضروری میان نیازمندان یاد کرد و گفت: استان گلستان در ذیل توجهات ولی عصر(عج) در حوزه مسکن هزار و 535 مورد مسکن را با حضور ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسانده است و در حوزه اشتغال نیز بیش از 9 هزار فرصت شغلی را فراهم ساخته است.

پایان پیام/78023

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079255

مهمترین اخبار ایران و جهان: