نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 21:30

بهره‌برداری از ۲ پروژه در انارک نایین با مشارکت خیران

فرماندار نایین از بهره‌برداری از دو پروژه با مشارکت خیرین در شهر انارک با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین محمد کریمی فرماندار شهرستان نایین در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های شهر انارک، با بیان اینکه ایستگاه خودکار اقلیم‌شناسی شهر انارک با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: از مبلغ مذکور ۲۵۰ میلیون تومان توسط خیران شهر انارک و ۷۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات ملی استانی تأمین شده که توسط اداره کل هواشناسی اصفهان در بخش تجهیزات و سنسورهای مربوطه هزینه شده است.

وی افزود: مردم، خیران و مسؤولان مثلثی بسیار خوب برای پیشبرد اهداف توسعه و پیشرفت شهرستان نایین به خصوص شهر انارک هستند و جا دارد که در این فرصت از خیران، مردم، بخشدار، شهرداری و شورای اسلامی شهر که به صورت جهادی و مخلصانه مشغول فعالیت هستند، تقدیر شود.

کریمی با اشاره به اینکه آب‌انبار انارک با هزینه بالغ بر ۵ میلیارد تومان توسط خیران احداث شده است، تصریح کرد: انجمن خیرین شهر انارک می‌تواند با نظام‌مندی، هم‌افزایی و همفکری میان اعضا و اولویت‌سنجی و شناسایی مشکلات، اسباب پیشرفت هر چه بیشتر شهر و خدمت‌رسانی بیشتر دولت به مردم را فراهم کند.

فرماندار نایین ادامه داد: همانند شهر نایین، قصد هم‌افزایی در ایجاد انجمن مردم نهاد از خیرین را در شهر انارک داریم و در این راستا این انجمن مردم نهاد دارای حساب بانکی شده تا در آینده با مشکلات حقوقی مواجه نشود.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه خودکار باران‌سنجی روستای نیستانک در محل اداره هواشناسی نایین به صورت برخط به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: اعتبار هزینه شده در این ایستگاه ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی استانی بوده که در محل دهیاری این روستا نصب شده است.

حمیدرضا خورشیدی مدیر کل هواشناسی استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: در ایستگاه اقلیم‌شناسی انارک به صورت خودکار پنج پارامتر دما، رطوبت، میزان بارندگی، سمت و سرعت باد در هر ۱۰ دقیقه اندازه‌گیری و ثبت و هر یک ساعت به مرکز سوییچ سازمان هواشناسی کشور ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: این داده‌های هواشناسی علاوه بر رصد و کنترل اقلیم منطقه، می‌تواند در مدیریت و کنترل بحران‌هایی که ممکن است بر اثر پدیده‌های جوی به وجود بیاید، مورد استفاده قرار گیرد.

خورشیدی تصریح کرد: با راه‌اندازی این ایستگاه و اتصال آن به شبکه ایستگاه‌های سازمان هواشناسی کشور، اطلاعات هواشناسی شهر انارک اعم از خلاصه آمار روزانه و بولتن‌های پیش‌بینی، در سایت سازمان هواشناسی کشور و سایت اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای عموم در دسترس خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه جمع‌آوری این اطلاعات هواشناسی در بلند مدت به تکمیل بانک اطلاعات اقلیمی شهر انارک کمک می‌کند، گفت: این موضوع در جهت افزایش دقت پیش‌بینی‌های هواشناسی، در زمینه تحقق اهداف توسعه پایدار در منطقه، افزایش بهره‌وری در پروژه‌های مختلف و پیشگیری از زیان‌‌ها و‌ آثار سوء در طرح‌های مختلف موثر است.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1098199

مهمترین اخبار ایران و جهان: