نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 12:52

۲۸۴مورد تولد طی اجرای طرح سلامت نوروزی در استان زنجان ثبت شده است

زنجان-رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون۲۸۴ مورد موالید در استان به ثبت رسیده است که نسبت به روز گذشته ۴۷ مورد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بختیاری با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، گفت: از ابتدای این طرح تاکنون ۲۸۴ مورد موالید در استان به ثبت رسیده است. که نسبت به روز گذشته ۴۷ مورد افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای شروع طرح تا به امروز در حوزه اورژانس استان ۴هزار و ۴۹۴ مورد تماس با اورژانس پیش بیمارستانی گرفته شده است از این تعداد یک هزار و۴۵۷ مورد از تماس ها اعزام به ماموریت منجر شده است. همچنین ۹۶۴ مصدوم از این ماموریت ها به مراکز درمانی استان و خدمات پیش بیمارستانی منتقل شده اند.

بختیاری با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۵۲۷ مراجعه کننده به مراکز درمانی در سطح استان بوده است، گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۳۲ هزار و ۷۷۲ نفر به صورت سرپایی در بخش های اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های استان و ۷۸هزارو ۸۵۳ مورد نیز در مراکز جامع سلامت شهری و روستایی پذیرش شده اند.که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۰۷ نفر به مراجعه به مراکز جمع سلامت شهری و روستایی افزایش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اعلام اینکه در بیمارستانهای استان نیز در طی این مدت ۸۶۶مورد عمل جراحی‌ مختلف انجام شده است، افزود: این آمار نسبت به روز گذشته ۷۸ مورد افزایش داشته است.

بختیاری با اشاره به اینکه ۲۲۳ مورد بازدید و بازرسی توسط مدیران دانشگاه از مراکز درمانی و مراکز جامع سلامت انجام شده است، اظهار کرد: همچنین ۳۰ مورد بازرسی نیز از داروخانه ها به عمل آمده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1105799

مهمترین اخبار ایران و جهان: