نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 09:26

روزه‌داران فاصله بین افطار تا سحر مصرف آب را فراموش نکنند

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: روزه‌داران فاصله بین افطار تا سحر تلاش بیشتری برای دریافت آب و مایعات داشته باشند.

سمیه صمدی درباره نحوه تغذیه در عید امسال با توجه به همزمانی عید نوروز و  ماه مبارک رمضان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: شرایط روزه داری و عید نوروز اهمیت ویژه‌ای دارد. 

وی با بیان اینکه در این روزها معمولا دید و بازدید عید به بعد از افطار موکول می‌شود، گفت: دریافت حجم زیاد اجیل و تنقلات برای شب در شرایطی که دستگاه گوارش به‌واسطه روزه‌داری در حال استراحت است، می‌تواند برای بدن مضر باشد. 

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به اینکه بهتر است حجم دریافت شیرینی جات محدود شود، اضافه کرد: آجیل را هم بهتر است بیشتر چند قاشق غذاخوری میل نکنید تا معده‌تان سنگین نشود. 

صمدی تصریح کرد: از طرف دیگر چون آجیل‌ها معمولا مقدار کمی نمک دارند باعث می‌شوند، روزه داری در روز بعد به واسطه تشنگی کمی برایتان سخت‌تر شود. 

وی با تاکید بر اینکه روزه‌داران فاصله بین افطار تا سحر تلاش بیشتری برای دریافت آب و مایعات داشته باشند تا برای قرار گرفتن در شرایط روزه داری برای روز بعد آماده شویم، گفت: بهتر است حجم زیاد آب و به‌صورت ناگهانی در لحظه افطار میل نشود بلکه هر یک ساعت یک لیوان آب میل کنند و بهتر است مصرف شربت را هم به دلیل مضرات دریافت شکر و بالابردن احتمال چاقی محدود کنند. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1105499

مهمترین اخبار ایران و جهان: