نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 14:56

تردد بیش از۵۰۰هزار مسافر از پایانه های مرزی شمال سیستان وبلوچستان

زاهدان- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از جابجایی ۵۰۹ هزار و ۵۱۶ نفر مسافر از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال استان خبر داد.

تیمور باقری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در ده ماه امسال، ۵۰۹ هزار و ۵۱۶ مسافر از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در شمال استان جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مجموع بیش از ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۶۶ هزار و ۷۰۶ تردد مسافرمربوط به پایانه مرزی میرجاوه و ۲۴۲ هزار و ۸۱۰ نفر نیز مربوط به پایانه مرزی میلک بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی برای کشور به ارمغان آورند که این اداره کل در سال جاری بر توسعه زیر ساخت‌های پایانه‌های مرزی اهتمام ویژه‌ای داشته است.

شایان ذکر است پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان قرار دارد و پایانه مرزی میلک از گذرگاه‌های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1034155

مهمترین اخبار ایران و جهان: