نیوز سیتی!
23 بهمن 1401 - 19:58

بسترهای توریسم ورزشی در گیلان فراهم شده است

رشت - استاندار گیلان با بیان اینکه بسترهای توریسم ورزشی در استان فراهم شده است، گفت: ۸۰۰ شطرنج باز از ۱۶ کشور دنیا در مسابقات بین المللی کاسپین جام رشت شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در آئین افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج دریای کاسپین جام رشت، اظهار کرد: میزبانی گیلان در رویدادهای بین المللی نشان دهنده ظرفیت این استان نخبه پرور در بخش‌های مختلف است.

وی با اشاره به حضور شطرنج بازان ۱۶ کشور دنیا در مسابقات جام رشت، افزود: ۸۰۰ شطرنج باز از ۱۶ کشور دنیا در مسابقات بین المللی کاسپین جام رشت شرکت کردند که فضای رقابتی خوبی را برای ورزشکاران گیلانی فراهم کرده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بسترهای توریسم ورزشی در استان فراهم شده است، گفت: حضور ورزشکاران از کشورهای دنیا در گیلان می‌تواند فرصت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری بویژه توریسم ورزشی باشد که این زمینه باید فراهم شود.

عباسی با بیان اینکه گیلان میزبان سفرای ورزشی کشورهای دنیا در جام رشت است، اضافه کرد: باید برای ورزشکارانی که از کشورهای دیگر در این مسابقات شرکت می‌کنند بسته‌های فرهنگی توأم با آداب و رسوم گیلانی مهیا کرد.

وی با بیان اینکه همه هنرها در گیلان نهفته است، افزود: گیلان مملو از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی است.

استاندار گیلان با اشاره به پیشینه و قدمت تاریخی این استان، بیان کرد: گیلان خاستگاه تمدن تاریخی با سابقه طولانی و پرافتخار است.

عباسی با بیان اینکه شطرنج ورزش فکری و ذهنی بسیار جذاب است، گفت: در شطرنج سن و سال و جنسیت معنا ندارد و با فکر، اندیشه، ذهن و روح انسان ارتباط تنگاتنگ دارد.

وی با تاکید بر بسترسازی میزبانی موفق مسابقات بین المللی شطرنج جام رشت، افزود: متولیان امر فضا را برای میزبانی خوب و به یادماندنی ورزشکاران شطرنج باز فراهم کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1034755

مهمترین اخبار ایران و جهان: