نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 10:57

آغاز سومین رویداد ملی تئاتر خیابانی هرسین از ۱۵ اسفند ماه

کرمانشاه- رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرسین از آغاز سومین رویداد ملی تئاتر خیابانی هرسین از ۱۵ اسفند ماه با حضور هشت گروه نمایشی خبر داد.

محسن الفتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سومین رویداد و جشنواره ملی تئاتر خیابانی هرسین از اواسط اسفند ماه آغاز می‌شود.

وی افزود: جشنواره تئاتر خیابانی هرسین با حضور هشت گروه هنری و ۵۰ هنرمند از سراسر کشور از ۱۵ اسفندماه به مدت سه روز برگزار می‌شود و هنرمندان کار خود را برای تماشاگران به اجرا خواهند گذاشت.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرسین تصریح کرد: هیأت بازبینی آثار انتخاب شده را پس از دریافت فیلم آثار ارسالی گروه‌های هنری نهایی انتخاب و هر کدام سه اجرا خواهند داشت که در مناطق مختلفی از جمله شهر هرسین، بیستون و برخی روستاهای تابعه به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

الفتی خاطر نشان کرد: مؤسسه فرهنگی هنری ادبیات و ژیان هرسین به عنوان متولی و مجری این برنامه ملی انتخاب شده و امیدواریم با حمایت‌های مردم استان و شهرستان بتوانیم با برگزاری مناسب این رویداد هنری گامی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی ونیز ایجاد شور و نشاط در جامعه برداریم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تئاتر خیابانی و تاًثیرگذاری آن بر جامعه، گفت: تئاترهای خیابانی با دل و جان مردم کار دارد و ارتباط را مستقیم و چهره به چهره از آنها می‌گیرد و این هنر به دلیل اینکه چهره به چهره و با نفس زنده اجرا می‌شود، تأثیر گذاری فراوانی بر مخاطب می‌گذارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1065799

مهمترین اخبار ایران و جهان: