نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 09:47

۲۲ درصد اراضی زراعی گلستان سنددار شد

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بر اساس زمانبندی قرار بود امسال ۱۰ درصد زمین های کشاورزی گلستان سنددار شوند اما تاکنون ۲۲ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده است.

به گزارش خبرنگار مهر حیدر آسیابی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در سالیان گذشته عدم جانمایی و منطبق نبودن نقشه اراضی ملی بر روی نقشه های ثبت اسناد و املاک استان از علل دست اندازی به منابع طبیعی در استان و به ویژه در گرگان بوده است.

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به دست اندازی افراد سودجو با استفاده از نبود نقشه جامع، گفت: برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی برای سنددار نبودن این اراضی، اثرگذار نبود و به همین علت برای جلوگیری از ادامه دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی، کمیته ویژه ای برای حدنگاری اراضی ملی استان تشکیل شد.

به گفته وی، اداره منابع طبیعی و اداره ثبت با کمک هم، پیاده سازی نقشه منابع طبیعی را در اداره ثبت آغاز کردند که در نتیجه این اقدام، امروز ۱۰۰ درصد اراضی منابع طبیعی استان سنددار شده است.

وی ادامه داد: با تهیه نقشه و صدور سند تک برگ، یک بار برای همیشه پرونده زمین خواری و دست اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی در کل استان بسته شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بر اساس برنامه زمانبندی قرار بود امسال ۱۰ درصد زمین های کشاورزی استان سنددار شوند اما با تلاش همکاران ما در اداره ثبت تاکنون ۲۲ درصد اراضی کشاورزی سنددار شده‌اند.

حیدر آسیابی ادامه داد: در گام بعدی تهیه سند کاداستر سواحل استان در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۱۰۰ درصد اراضی ساحلی مستحدث استان به مساحت ۱۶ هزار و ۲۷ هکتار سند دار شده و در حریم ۶۰ متر دریا هم هفت هزار و ۷۸۶ هکتار یعنی ۹۸ درصد سند مالکیت صادر شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1065511

مهمترین اخبار ایران و جهان: