نیوز سیتی!
24 اسفند 1401 - 20:31

توزیع بیش از ۳۴۲ هزار اصله نهال در اردبیل

اردبیل-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: بیش از ۳۴۲ هزار اصله نهال صنعتی در مناطق مختلف استان اردبیل توزیع و غرس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قلی‌زاده بعدازظهر چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان خلخال اظهار کرد: بیش از ۳۴۲ هزار اصله نهال با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری در بین مردم استان اردبیل توزیع و غرس شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایران از نظر تولید کربن در رتبه ششم جهانی قرار دارد، گفت: بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی در صورتی که ایران تا سال ۲۰۳۰ نتواند تولید کربن خود را کاهش دهد این کار منجر به تحریم صنایع کشور از سوی مجامع بین المللی خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل به اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در سطح کشور اشاره کرد و بیان کرد: اجرای این طرح در کشور بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تأمین این اعتبار از عهده دولت خارج است ولی در عین حال با تکیه به توان و ظرفیت بخش خصوصی و همچنین استفاده از قدرت سمن‌های مردمی می‌توان به اجرای این طرح امیدوار شد.

قلی‌زاده با اشاره به وقوع طوفان در ۱۵ اسفند ماه ادامه داد: طوفان ۱۵ اسفند ماه امسال در استان اردبیل ناشی از ضعف فضای سبز استان و همچنین زیر کشت نبودن اراضی زراعی اطراف شهر اردبیل بود که این حوادث هشداری برای همه مسئولین و مردم استان است تا به فکر توسعه درختکاری، افزایش سرانه سبز در راستای جلوگیری از فرسودگی خاک و همچنین مقابله با طوفان و ریزگردها باشند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد از جنگل‌های استان اردبیل در خلخال واقع شده است علاوه بر این وجود فرهنگ درختکاری و فعالیت‌های مربوط به توسعه باغات و گسترش فضای سبز، خلخال را تبدیل به یکی از شهرستان‌های سبز استان اردبیل کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1095255

مهمترین اخبار ایران و جهان: