نیوز سیتی!
23 اسفند 1401 - 16:06

خیانت حامی‌نماهای محیط زیست به مردم گلستان/ سالم‌سازی اداری هدف مهم دولت

استاندار گلستان گفت: برخی حامی‌نماهای محیط زیست که ۹۵ درصد آنها اهل گلستان هم نیستند با خیانت‌های خود مانع توسعه گلستان شدند و برای پروژه‌های توسعه‌ای استان سنگ اندازی می‌کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی محمد زنگانه ظهر امروز در آخرین نشست خبری در سال جاری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دولت سیزدهم به دنبال سالم سازی سیستم دستگاه اجرایی بوده و مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های خدمات رسان باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: زمانی که مدیری دچار تخلف شده و یا در قبال خدمت رشوه دریافت می‌کنند گناه بیشتر و بدتری نسبت به اشخاص عادی که تخلف می‌کنند مرتکب می شوند.
وی درباره تخلف برخی از مدیران و کارمندان در شورای اسلامی شهر و شهرداری گرگان  تصریح کرد: سیستم نظارتی، اطلاعاتی و دادگستری به بازرسی و نظارت‌های قانونی خود عمل کرده و مطمئن باشید تا ادله قوی و محکمی سیستم های نظارتی نداشته باشند فرد یا افرادی را دستگیر نخواهند کرد.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: هدف نخست ما صیانت و پیشگیری از هرگونه تخلف و جرم بوده و در مرحله بعد تذکر و اگر مدیر و فردی به این تذکرات توجه نکند، برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

زنگانه افزود: از همین جا به شهرداری‌ها و شوراهایی اسلامی شهرها اعلام می‌کنم خیلی مراقبت کنند؛ حوزه قضایی و سیستم نظارتی بدون غرض و خصومت شخصی در تلاش سالم‌سازی بوده و با هرگونه تخلف برخورد می کنند.
وی از پروژه آشوراده به عنوان یک ابرپروژه مهم استان یاد کرد و ادامه داد: پروژه جزیره آشوراده یک پروژه‌های مهم استانی بوده و دستور قاطع رئیس جمهور مبنی بر ساماندهی و اجرای طرح گردشگری در این پروژه است.

استاندار گلستان تاکید کرد: طرح بومگردی و طبیعت گردی جزیره آشوراده با رعایت کلیه ضوابط و مقرارت زیست محیطی اجرا می‌شود و آغاز عملیات زیرسازی و مسطح‌سازی عرصه ۲۲ هکتاری بزودی انجام می شود.


زنگانه گفت: ورود غیرمنطقی و غیرقانونی از دیگر استان‌ها به محدوده سیاسی استان برای تصمیم‌گیری و یا اعلام نظر توسط افراد خاص برای ما قابل قبول نبوده و این پروژه با عزم جدی و قوت اجرا می شود.

زنگانه گفت: به هر فرد و یا افرادی که برای اجرای این پروژه سنگ‌اندازی می کنند اعلام میکنم که این پروژه اجرا خواهد شد و اگر این افراد مخالف هستند با ارائه ادله و مستندات از طریق مراجع قانونی اقدام کنند.
وی درخصوص اجرای پایلوت  طرح "پاک" در استان گلستان بیان کرد: پروژه طرح پاک برای دوران کودکی و مهدکودک‌ها اجرا می‌شود و در این طرح مفاهیم و مهارت‌های مختلف از طریق شعر، بازی مبتنی بر موازین دینی اجرا می شود.

استاندار گلستان متذکر شد: برای اجرای این پروژه اعتبارات خاص تخصیص داده شده تا مربی ابزار موردنظر را برای اجرا داشته باشد و ما امید داریم در آینده این طرح در قالب نرم‌افزار تلفن همراه ارائه شود.
زنگانه با اشاره به تعامل و همکاری نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با استانداری ابراز کرد: با تعامل و همکاری نماینده مردم علی اباد کتول در مجلس شورای اسلامی با استاندار و رایزنی های انجام شده در سطح کشور، مجوز اولیه پروژه گردشگری تله کابین اخذ شده و در شورای عالی معماری شهرسازی مصوب شد تا با سرمایه گذار بخش خصوصی قبلی به توافق رسیده و این پروژه را ادامه دهند در غیر اینصورت شخصا ورود کرده و قاطعانه تصمیم خواهیم گرفت.
وی با اشاره به پروژه تله‌کابین گرگان یادآور شد: عده‌ای که اهل استان گلستان نبوده و در همه جا به عنوان دوستدار طبیعت، امور دانشگاهی، محیط زیست و غیره حضور داشته و برای جلوگیری از پیشرفت استان اعلام نظر می‌کنند به این پروژه نیز ورود کردند و متاسفانه این افراد که ۹۰ درصد آنها بومی استان نبوده تصمیات غلط خود را بر گرده مردم استان در چهل و چندسال گذشته تحمیل کرده و وضعیت اسفباری را برای استان ما رقم زدند.

وی بیان کرد: این‌ها افراد همان کسانی هستند که سالها اجازه لایروبی و احیا خلیج گرگان را نمی‌دادند و با پروژه‌های مهم استان در راستای پیشرفت و توسعه استان مخالفت می کنند و کار را به جایی رساندند که شرایط خلیج به وضعیت بحرانی رسید.
زنگانه از آغاز دوباره  پروژه پتروشیمی استان در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان خبرداد و گفت: علیرغم همه سختی‌ها و موانع پیش رو این پروژه و بعد از یکسال دوندگی و رایزنی‌های مختلف موفق شدیم تا شرکت ملی پتروشیمی ایران که سهام دار قبلی این پروژه در استان بود را به میدان آورده تا این پروژه را تکمیل و به بهره برداری برساند.

وی افزود: به نتیجه رسیدن پروژه پتروشیمی گلستان می تواند بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به میانگین درامد تولید ناخالص استان اضافه کند.
انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1092855

مهمترین اخبار ایران و جهان: