نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 00:38

سامانه بارشی همدان تا ظهر پنجشنبه فعال است

همدان- مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: سامانه بارشی تا ظهر پنج شنبه فعال بوده و بارش برف را در برخی از ساعات همراه با وزش باد خواهیم داشت.

حسین عابد در گفتگو با مهر با بیان اینکه سامانه بارشی از دیروز در استان فعال بوده و بارش‌هایی را به شکل برف وباران همراه با وزش باد شدید در اکثر نقاط استان را داشتیم، گفت: بیشترین مقدار بارش طی ۲۴ ساعت گذشته از سعیدیه همدان به میزان ۱۰ میلیمتر گزارش شده است.

وی گفت: با توجه به خروجی آخرین مدل‌ها، همچنان سامانه بارشی تا فردا ظهر پنج شنبه فعال بوده و بارش برف را در برخی از ساعات همراه با وزش باد خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان همدان افزود: به دلیل وزش باد کولاک برف را نیز در برخی از نقاط استان و به ویژه در گردنه‌های استان شاهد خواهیم بود.

عابد در ادامه این گفتگو با بیان اینکه طی ساعاتی از امشب بارش‌ها تشدید خواهد شد و از نظر تغییرات دمایی هم روند کاهش دما را در استان شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: دمای کمینه تا صبح جمعه در برخی از نقاط استان تا منفی ۱۴ درجه نیز خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به اینکه از بعدازظهر پنج شنبه تا ظهر شنبه به طور موقت بارش‌ها در استان قطع شده و از بعدازظهر شنبه مجددأ سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ یادآور شد: روز گذشته اسد آباد با دمای ۹ درجه گرم‌ترین شهر و صبح امروز گل تپه با دمای منفی ۶ درجه سردترین شهر گزارش شده است.

وی ادامه داد: تغییرات دمایی در همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۸ و منفی ۲ درجه بوده، امشب نیز در سردترین ساعت دمای همدان به منفی ۵ درجه خواهد رسید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1028711

مهمترین اخبار ایران و جهان: