نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 10:05

شناخت امام زمان (عج) وظیفه همه منتظران است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: امروز همه ما وظیفه داریم تا در طول زندگی، امام زمان و عصر خود یعنی حضرت صاحب الزمان (عج) را بشناسیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در آئین احیای شب نیمه شعبان و میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) در گلزار مطهر شهدای گناوه با تبریک این عید بزرگ اظهار داشت: در قرآن دو واژه مقدس و ملکوتی خلافت و امامت آمده است. که هم جنبه قدسی و هم ملکوتی و هم صبغه بشری دارد.

امام جمعه گناوه افزود: خداوند در میان همه موجودات کرامت و بزرگی را برای خلیفه و جانشین خود یعنی «انسان» و «آدم» داده است و تمام اسماً خود را به انسان آموخت.

وی گفت: انسان می‌تواند صبغه الهی و رنگ خدایی داشته باشد و برترین‌ها در میان همه انسان‌ها، ائمه معصومین و اهل بیت (ع) و در رأس آنها خاتم النبین حضرت محمد (ص) و در آخرین آنها نیز امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه میلاد امام زمان (عج) را پیامبر وعده داده بود بیان کرد: برخی سنت‌های پیامبران الهی در حضرت مهدی (عج) وجود دارد.

وی با اشاره به روایت پیامبر گرامی اسلام که فرمودند «اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است بیان کرد: همه ما وظیفه داریم تا در طول زندگی، امام زمان و عصر خود یعنی حضرت صاحب الزمان (عج) را بشناسیم.

شناخت امام زمان (عج) وظیفه همه منتظران است

امام جمعه گناوه بیان کرد: شب میلاد امام زمان (عج) و نیمه شعبان شب قدر برای اهل بیت (ع) و شب بسیار مقدس است.

وی بیان کرد: امام زمان (عج) اگر چه ظهور ندارد ولی حضور دارد و در همه امورات ما ناظر است و باید به ایشان توسل جوییم.

وی بیان کرد: باید تلاش کرد که زندگی و سیره و روش زندگی ما با الگو گیری از آن حضرت باشد و بکوشیم از سربازان حضرت باشیم.

شناخت امام زمان (عج) وظیفه همه منتظران است

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: شهدا نیز با عشق امام زمان (عج) به شهادت رسیدند و کشور ما امروز مملکت امام زمان (عج) است.

وی گفت: دشمنان این ملت و کشور دشمنان امام زمان (عج) هستند و هر روز با توطئه و دسیسه سعی در ضربه زدن به نظام و اسلام و مردم دارند اما این کشور، کشور امام زمان (عج) و مورد عنایت و توجه آن حضرت قرار دارد و باید برای فرج امام زمان (عج) دعا کرد.

شناخت امام زمان (عج) وظیفه همه منتظران است

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: امروز نیز رهبری نظام اسلامی به دست جانشین امام زمان (عجمقام معظم رهبری است و با عنایات و توجهات حضرت همه توطئه‌های دشمنان خنثی و ناکام خواهد ماند.

شناخت امام زمان (عج) وظیفه همه منتظران است

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080699

مهمترین اخبار ایران و جهان: