نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 09:49

۱۵۰ واحدمسکونی در بارش‌های سمیرم آسیب دید / عدم دسترسی به ۲ روستا

اصفهان – فرماندار سمیرم گفت: ۱۵۰ واحد مسکونی بر اثر شدت بارش برف و باران و رانش زمین در شهرستان سمیرم آسیب جدی دید.

مراد الیاس پور در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان سمیرم به دنبال بارش برف و باران در این شهرستان اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی ۶۰۰ میلی متر و طی چند روز اخیر ۲۴۰ میلی متر بارش در شهرستان سمیرم ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس شاهد خساراتی ناشی از این بارش‌ها بوده‌ایم، اظهار داشت: از جمله این خسارات در حال حاضر مسدود شدن دسترسی به ۲ روستای شهرستان است.

فرماندار سمیرم ابراز داشت: همچنین باید توجه داشت که عرض جاده‌های شهرضا – سمیرم و بالعکس به میزان ۲۵ کیلومتر به دلیل بارش برف کاهش یافته است؛ همچنین جاده ونک به سمیرم نیز عرض کم است که تا فردا تعریض می‌شود.

وی همچنین به قطعی برق ۱۰ روستای شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته برق این روستاها وصل شده است اما همچنان برق دامداری‌ها وگلخانه‌ها وصل نشده است.

الیاس‌پور اضافه کرد: قطعی برق روستاها و دامداری‌ها و گلخانه‌ها به علت سقوط ۵۰ عدد پایه تیر برق رخ داده است.

وی با بیان اینکه خطوط ارتباطی در بخش مرکزی، وردشت و پادنای سمیرم به دلیل آسیب به دکل‌های مخابراتی قطع شده است، گفت: در حال حاضر نیز به دلیل حجم بارش برف امکان دسترسی به دکل‌ها وجود ندارد.

فرماندار سمیرم با بیان اینکه در مجموع در شهرستان سمیرم در چهار بخش حدود ۱۵۰ واحد مسکونی آسیب دیده است، افزود: همچنین در شهر ونک چند مورد منزل مسکونی تخریب شد.

وی تصریح کرد: همچنین رانش زمین در پادنای اولیا منجر به مسدود شدن جاده شده و دسترسی به روستاهای دشت بال و سرباز را از بین برده است، دسترسی به روستای خفر هم فعلاً به دلیل ریزش کوه امکان پذیر نیست.

الیاس پور گفت: ما برای تأمین خودروهای برف روب به دلیل کمبود و فرسوده بودن خودروها از امکان شهرستان‌های شهرضا، مبارکه و لنجان استفاده کردیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1043911

مهمترین اخبار ایران و جهان: