نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 14:50

رئیس فدراسیون فوتبال: تقویت فوتبال ایران در گرو ایجاد درآمد پایدار است/درصدی از سود صنایع و معادن به فوتبال نمی‌رسد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ایران در فوتبال مقام دوم آسیا، در حوزه فوتبال ساحلی جزو کشورهای اول جهان و در ورزش فوتسال، بهترین فوتسال جهان را دارد که پیشرفت و تقویت این رشته ورزشی در گرو ایجاد درآمد پایدار و حمایت از ورزشکاران و مدال‌آوران است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی تاج ظهر امروز در مجمع انتخابات هیات فوتبال استان کردستان در سنندج، سرمایه‌گذاری صنایع و معادن استان در ورزش را جزو مسئولیت اجتماعی این صنایع دانست و اظهارکرد: چندین معادن و کارخانه تولیدی در استان فعالیت دارند اما چون صورتحساب و گردش مالی این کارخانه‌ها در داخل استان نیست، جز آلودگی هوا و خرابی زیرساخت‌ها سودی برای استان ندارند و درصدی از سود خود هم به حوزه ورزش اختصاص نمی‌دهند.

وی همچنین به تبلیغات گستره شرکت‌های مختلف در زمان برگزاری مسابقات فوتبال اشاره کرد و گفت: در استادیوم‌های ورزشی تبلیغ کنندگان زیادی برای معرفی و فروش بیشتر محصولات خود اقدام به تبلیغات می‌کنند این در حالی است که درصدی از درآمدهای خود را به حوزه ورزش اختصاص نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه رشد و توسعه ورزش در جهان مرهون سرمایه‌گذاری در این بخش و حرکت در این مسیر است تصریح کرد: معادن کردستان می‌توانند افزون بر ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی به رشد و توسعه ورزش نیز کمک کنند.

تاج با بیان اینکه کردستان تیم ندارد اما جوانان این استان سهم زیادی در تیم‌های ملی دارند یادآورشد: ورزشکاران کردستانی در حوزه ورزش سرآمد هستند و تعداد زیادی از بانوان این خطه در تیم ملی فوتبال بانوان حضور دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه بانوان استان در بسیاری رشته‌ها سرآمد هستند و در سطح ملی درخشیده‌اند اظهار کرد: ورزش بانوان نیازمند حمایت و توجه ویژه است.

وی فعالیت‌های بانوان را در فوتبال یک حرکت روبه جلو دانست و افزود: امید است در آینده از ظرفیت بانوان در مسابقات بهره گرفته شود.

تاج ادامه داد: ایران در حوزه فوتبال مقام دوم آسیا، در حوزه فوتبال ساحلی جزو کشورهای اول جهان و در ورزش فوتسال بهترین فوتسال جهان را داراست که پیشرفت و تقویت این رشته ورزشی در گرو ایجاد درآمد پایدار و حمایت از ورزشکاران و مدال‌آوران است.

وی ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در ورزش و رفع مشکلات جامعه از طریق ورزش و معرفی بهتر ورزش از طریق افراد فرهیخته و پیشکسوتان در رسانه‌ها را بهترین راهکار حل مشکلات و موانع پیش روی ورزش فوتبال عنوان کرد.

انتهای پیام/2330/85

منبع: فارس
شناسه خبر: 1024955

مهمترین اخبار ایران و جهان: