نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 13:51

فعال دانشجویی: کشورهای غربی آزادی بیان را بازیچه دستشان کرده‌اند

دبیر سیاسی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علامه گفت: در جوامع غربی آزادی بیان بازیچه دست‌شان است که هرجا به نفعشان باشد از آن استفاده می‌کنند، این کشورها درحالی اهانت به دین اسلام را با لفظ «آزادی بیان» توجیه می‌کنند، که کسی حق اظهار نظر راجع به هولوکاست را ندارد.

حنانه مطلبی دبیر سیاسی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علامه در گفتگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: در جوامع غربی لفظ «آزادی بیان» بازیچه دست سلطنت‌طلبانی است که هرجا به نفعشان باشد از آن استفاده می‌کنند، غربی‌ها آزادی را فقط برای خود می‌دانند، نه تاجایی که منافع جمع به خطر نیفتد.

وی افزود: به همین دلیل کشوری همچون سوئد، آتش زدن پرچم همجنسگرایان را به این بهانه که تحریک علیه گروهی از شهروندان در کشور است، جرم تلقی می‌کند و برای آن 16 سال زندان در نظر می‌گیرد، اما یک شهروند نژادپرست که کتاب مقدس بیش از دو میلیارد مسلمان جهان و ده‌ها هزار نفر مقیم سوئد را سوزانده است، مجرم نمی‌انگارد، مگرنه اینکه منافع اکثریت ارجح بر اقلیت است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: کشورهای اروپایی درحالی اهانت به دین اسلام را با لفظ «آزادی بیان» توجیه می‌کنند، که در این کشورها کسی اجازه کوچک‌ترین اهانت به مقامات سیاسی را ندارد.

وی ادامه داد: در پی اعتراضاتی که به خاطر قوانین مرتبط با کرونا در خیابان‌های فرانسه شکل گرفت، فردی فرانسوی در پلاکاردی تصویر«مکرون» را به «هیتلر» تشبیه کرده بود، به پرداخت ۱۰ هزار یورو جریمه محکوم شد.

مطلبی عنوان کرد: انگلیس برای کسی که ادبیات حماس را به کار بگیرد یا صرفاً به این گروه علاقه‌مند باشد مجازات زندان در نظر گرفته است چه رسد به اینکه فرد وابسته به این جنبش باشد. در فرانسه هم، طبق قانون هرگونه سوال یا انکار مقوله «هولوکاست» جرم انگاری شده. مگراروپا مدعی آزادی بیان نیست؟

دبیر سیاسی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علامه گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب پس از سال‌ها هشدار راجع به «تهاجم فرهنگی» و «شبیخون فرهنگی»، مردم ایران و جهان اسلام را از خطر «ناتوی فرهنگی» آگاه ساختند، جهان اسلام باور نداشت که ابعاد این ناتوی فرهنگی آنچنان گسترده و وقیحانه باشد که بالاترین مقدسات مردم نیز از آتش عداوت‌ها و اهانت‌های آن در امان نخواهد ماند.

وی ادامه داد: وقتی سینمای غرب با تمام توان خود به جنگ اندیشه‌ی آزادی‌بخش و عدالت‌جوی اسلام آمده است، سینمای کشورهای مسلمان و از جمله سینمای ایران در خوابی عمیق به سر می برند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علامه در پایان گفت: عداوت و کینه‌توزی جهان غرب با اسلام و مسلمانان را پایانی نیست، از این رو بر تمامی مسلمانان ضروری است که با ساخت آثار فاخر، چهره واقعی اسلام و مسلمانان را به تصویر بکشند و به مقابله نرم افزاری با هجمه های گسترده بپردازند. همچنین با استفاده از روش‌های مختلف هزینه اهانت به مقدسات را برای غربی‌ها بالا ببرند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1024811

مهمترین اخبار ایران و جهان: