نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 15:30

۳۳ شهر در استان کرمانشاه از نعمت گاز پایدار برخوردار هستند

کرمانشاه- سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: ۳۳ شهر در استان کرمانشاه از نعمت گاز پایدار برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید ناصر حسینی ظهر پنجشنبه به منظور افتتاح پروژه گازرسانی در شهر ریجاب و ۲۷ روستا در این منطقه با حضور وزیر ارتباطات و نماینده دولت، استاندار کرمانشاه، نماینده مردم شهرستان‌های اسلام آباد و دالاهو و تعدادی از مسئولین شهر ریجاب در جمع مردم این شهر، اظهار کرد: ضریب نفوذ و برخورداری گاز در استان کرمانشاه ۹۲ درصد است.

وی با اشاره به بالاتر بودن پوشش شبکه گازرسانی نسبت به میانگین کشوری، گفت: در حال حاضر از ۳۵ شهر در استان کرمانشاه ۳۳ شهر از نعمت گاز برخوردار هستند و به جز شهرستان سومار که امکان پوشش شبکه گاز نخواهد داشت گاز رسانی به شهرستان ازگله تا پایان سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: شهرستان‌های گیلانغرب، روانسر و سنقر و کلیایی در وضعیت سبز گاز رسانی قرارگرفته و در استان کرمانشاه نیز از ۲ هزار و ۵۴۵ روستای موجود تعداد ۲ هزار و ۳۰۵ روستا قابلیت گازرسانی داشته و تاکنون ۲ هزار و ۲۱ روستا دسترسی به گاز دارند.

حسینی با بیان اینکه سه هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی به گاز دسترسی دارند، خاطر نشان کرد: طی سال جاری با اعتبار بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال تاکنون یک شهر، ۲۳۰ روستا و ۳۰۳ واحد صنعتی به گاز دسترسی دارند.

وی تاکید کرد: ۱۳۹ روستا در شهرستان دالاهو وجود دارد که که از این تعداد ۱۳۰ روستا قابلیت گازرسانی دارند که تاکنون ۷۵ مورد از نعمت گاز بهره‌مند شده و گاز رسانی باقی روستا نیز در برنامه قرار گرفته است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان ارتقا ۴۲ درصدی گازرسانی به روستاهای شهرستان دالاهو، گفت: ضریب نفوذ گاز در این شهرستان در گذشته از آمار پایینی برخوردار بود که با گازرسانی به شهر ریجاب از ۹۶ درصد به ۱۰۰ درصد در جمعیت رسیده و در جمعیت روستایی نیز از ۳۲ درصد به ۴۲ درصد رسید.

وی در پایان با اشاره به اینکه افتتاح پروژه گازرسانی به شهر ریجاب و ۲۷ روستای آن ۲۰۰ خانوار را از نعمت گاز بهرمند ساخته، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام سده در نظر داریم تا پایان سال آینده عملیات گازرسانی کامل در شهرستان دالاهو را به اتمام برسانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1052699

مهمترین اخبار ایران و جهان: