نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 15:56

الزام دستگاه‌های اجرایی برای به اشتراک گذاری داده‌ها

رئیس سازمان نقشه‌برداری با تاکید بر الزام دستگاه‌های اجرایی برای به اشتراک گذاری داده‌های خود گفت: این اطلاعات باارزش و توسعه SDI برای برنامه‌ریزی‌ها در سطح استانی و کشوری در آینده مفید و موثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی جاویدانه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان با اشاره به پایلوت بودن استان زنجان در راه‌اندازی پنجره واحد مدیریت زمین و پورتال سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: به منظور دسترسی دائمی به اطلاعات به‌روز در بستر زیرساخت‌های اطلاعات مکانی ملّی و استانی، از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تاکید شده است که وب‌سرویس‌های ثبت شده در ژئوپورتال استانی از لحاظ عملکردی و اتصال باید به طور مستمر مورد پایش قرار گیرند.

رئیس سازمان نقشه‌برداری به اخذ مصوبات اجرایی سامانه‌ پنجره واحد مدیریت زمین در سطح ملی، استانی و تدوین سند مدیریت مخاطرات به مدیریت افتا اشاره و  افزود: زیرساخت داده‌های مکانی، مجموعه‌ای از سیاست‌ها، استانداردها، شبکه‌های دسترسی، داده‌های مکانی، سازمان‌ها و مردم است.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت داده مکانی ابزار مناسبی برای انجام امور خواهد بود، تصریح کرد: در راستای بهره‌وری بهتر، ارتقای کیفیت ‌داده‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

جاویدانه با اشاره به دقت، صحت به‌روز بودن و سازگاری منطقه‌ای اطلاعات، تصریح کرد: یکی از موارد مدنظر این است که دستگاه‌ها خودشان به صورت پایلوت اطلاعات خود را تحت عنوان پایگاه‌ داده در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهند.

رئیس سازمان نقشه‌برداری با اشاره به قابل اعتماد بودن تحلیل‌های ناشی از اطلاعات ارائه شده افزود:  پیشنهاد من اضافه شدن داده‌های مدیریت بحران و کاربری اراضی در زیرپرتال این پایگاه است.

رئیس سازمان نقشه‌برداری با تاکید بر الزام دستگاه‌های اجرایی برای به اشتراک گذاری داده‌های خود ادامه داد: این اطلاعات باارزش و توسعه SDI برای برنامه‌ریزی‌ها در سطح استانی و کشوری در آینده مفید و موثر خواهد بود.

وی هدف اصلی SDI (زیرساخت ملی داده‌های مکانی) را ارتقا و بهبود نظام تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی جامعه، با ایجاد یک زیرساخت مناسب از داده‌های مکانی اعلام کرد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1052755

مهمترین اخبار ایران و جهان: