نیوز سیتی!
19 اسفند 1401 - 17:01

از پایگاه‌های ما برای حمله به کشور دیگر استفاده نخواهد شد

سفیر جمهوری آذربایجان در تل‌آویو در گفت‌وگو با یک نشریه صهیونیستی گفت که نل آویو اجازه ندارد از باکو به عنوان پایگاه سوختگیری برای حمله به کشورهای دیگر استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، مختار ممدُف، سفیر جمهوری آذربایجان در تل‌آویو می‌گوید که وزارت جنگ اسرائیل نمی‌تواند برای حمله احتمالی به ایران، از باکو به عنوان پایگاه سوختگیری استفاده کند.

ممدُف در نخستین مصاحبه پس از ورود به تل‌آویو به عنوان سفیر منصوب جمهوری آذربایجان در رژیم صهیونیستی، گزارش اخیر «هاآرتص» درباره اینکه باکو برای حمله احتمالی اسرائیل به ایران، یک پایگاه هوایی تدارک دیده را رد کرد.

هاآرتص همچنین مدعی شده بود که جمهوری آذربایجان به سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) اجازه داده تا با ایجاد واحدی در باکو، تحولات ایران را رصد کند اما ممدُف این گزارش را نیز رد کرد.

ممدُف گفت: آذربایجان از همان ابتدا اعلام کرده که در امور داخلی سایر کشورها دخالت نکرده و اجازه نخواهد تا از خاکش برای حمله به کشورهای دیگر استفاده شود.

وی افزود: دلیل ما هم این است که نمی‌خواهیم سایر کشورها در امور داخلی ما مداخله کنند.

ممدُف در پاسخ به این پرسش که آیا «این حرف بدین معنا است که وی گزارش رسانه‌ها دراین‌باره را تکذیب می‌کند؟»، تاکید کرد: بله.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1084755

مهمترین اخبار ایران و جهان: