نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 21:19

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس معارفه شد

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی به عنوان معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس معارفه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و روابط عمومی و امور بین الملل نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و دفتر امام جمعه شیراز، در محل این نهاد برگزار شد.

در این مراسم از زحمات معین سامانیان و حسین نیاکان قدردانی و حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی به عنوان معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس معارفه شد.

حجت الاسلام و المسلمین فرهنگی، سابقه مدیر مدرسه (حوزه) سفیران هدایت شیراز، مسئول فرهنگی دفتر آیت الله جوادی آملی در شیراز، مدرس دانشگاه پزشکی و مؤسسات راقی و فارا دانشجویی را در کارنامه خود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در این مراسم با بیان اینکه بیانیه‌گام دوم مقام معظم رهبری همه ما را به نوعی به چالش کشیده است اظهار داشت: کار بزرگ تر از آن است که با همکاری ۲ نفر انجام‌گیرد و رهبری بیشتر از این حد توقع دارند و آقای فرهنگی به کمک‌ ما آمده اند تا به افق نظر رهبر انقلاب نزدیک شویم و آنچه مدنظر مقام عظمای ولایت است را انجام دهیم چون وظیفه ما همین است و باید خواسته رهبری را محقق کنیم.
 
امام جمعه شیراز در ادامه بیان داشت: جایگاه طبیعی نهاد نماینده ولی فقیه در مسائل اجتماعی این است که راهبرد مسائل فرهنگی را بتواند القا کند و هماهنگی بین دستگاه ها را ایجاد کند تا آن راهبرد محقق شود.

وی افزود: بنابراین ‌کار ‌ما در عرصه فعالیت فرهنگی این است ‌که راهبردهایی که مقام معظم رهبری برای مسائل فرهنگی‌ تعیین می‌کنند را دقیق شناخته باشیم و با مجموعه‌های فرهنگی که مجری این قضایا هستند ارتباطات خوبی داشته باشیم و آنها را هماهنگ کنیم تا این راهبردها محقق شود و این اتفاق را به نوعی مدیریت راهبردی در عرصه فرهنگ می‌نامیم که بایستی با جدیت شکل گیرد.

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: اگر ما همدیگر را فهمیدیم و درک‌کردیم که مقام معظم رهبری چه می‌خواهند و جهت گیری ولایت در باب فرهنگ‌ چیست و هر مجموعه امکانات خود را پای کار بیاورد تا اجرا شود ان‌شاءالله به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: این صمیمیت و رفاقت را جدی بگیرید چون بسیاری از مشکلات مدیریتی با همین صمیمیت حل می شود و این کمک را به همدیگر دهید.

امام جمعه شیراز در پایان همگان را به وحدت رویه فراخواند و گفت: اگر همه با یکدیگر یکی و همفکر باشیم سایر مجموعه های استان به نحوی با شما هماهنگ می شوند و کار پیش می‌رود چرا که هماهنگی بسیار مهم و اثرگذار است و همه باید در این راستا تلاش کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1038855

مهمترین اخبار ایران و جهان: