نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 18:07

تایوان آماده محاصره کامل از سوی چین می شود

وزارت دفاع تایوان اقداماتی را در راستای مقابله با محاصره کامل این جزیره از سوی چین در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تایوان اقداماتی را برای مقابله با محاصره احتمالی این جزیره از سوی چین در نظر دارد.

یک رسانه انگلیسی روز دوشنبه در گزارشی به نقل از وزارت دفاع تایوان اعلان کرد که تایوان در راستای افزایش هزینه‌های نظامی خود در سال ۲۰۲۳، به دنبال تهیه تسلیحات و تجهیزات نظامی از جمله قطعات جنگنده‌های اف -۱۶ است و این کار برمبنای پیش‌بینی محاصره کامل تنگه تایوان از سوی چین صورت خواهد گرفت.

در گزارش وزارت دفاع تایوان آمده است که تایپه درصدد تصویب بودجه پارلمانی برای تسلیحات نظامی خود است و بنا به نوشته این رسانه انگلیسی، تایوان از سال گذشته بررسی قابلیت های سوخت و تعمیر استراتژیک مربوط به تسلیحات نظامی را در برنامه خود قرار داده است.

درگزارش وزارت دفاع تایوان این احتمال مطرح می شود که ارتش چین در حال انجام عملیاتی برای کنترل گلوگاه های استراتژیک در این تنگه و جلوگیری از ورود نیروهای خارجی به منطقه باشد.

از سوی دیگر در بودجه نظامی سال ۲۰۲۳ تایوان خرید تسلیحات نظامی ساخت آمریکا نظیر موشک‌های ضد هوایی استینگر و موشک‌اندازهای چندگانه هیمارس نیز به چشم می خورد.

پیش از این نیز «چیو کوچنگ» وزیر دفاع تایوان مدعی شد که تایوان باید امسال برای حمله ناگهانی ارتش چین به مناطق نزدیک به قلمرو خود آماده باشد.

در حالی که دلیل اصلی تنش‌ها در این منطقه به تشدید روابط تایوان و آمریکا برمی گردد، وزیر دفاع تایوان، در ادامه ادعاهای خود آورد که که ارتش آزادیبخش خلق چین احتمال دارد که بهانه‌هایی برای ورود به مناطق نزدیک به حریم هوایی و دریایی تایوان پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1091055

مهمترین اخبار ایران و جهان: