نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 20:01

شویگو: روابط روسیه با چین عامل اصلی حفظ ثبات جهانی است

وزیر دفاع روسیه در پیامی به معاون ریاست جمهوری چین گفت که روابط روسیه و چین عامل اصلی حمایت از ثبات جهانی در جهان امروز است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه به صراحت گفت که روابط روسیه با چین عامل اصلی حفظ ثبات جهانی است.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری «تاس» نوشت که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در پیامی به «ژانگ یوشیا» معاون ریاست جمهوری چین گفت که روابط روسیه و چین عامل اصلی حمایت از ثبات جهانی در جهان امروز است.

شویگو اظهار داشت: «روابط دوجانبه بین کشورهای ما به سطحی جدید و بی‌سابقه و به عامل اصلی حمایت از ثبات جهانی در مواجهه با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در جهان تبدیل شده است.»

منابع دیپلماتیک گفته‌اند که رئیس جمهور چین با هدف تقویت روابط با روسیه هفته آینده ممکن است برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور  این کشور به «پکن» پایتخت چین سفر کند.

«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین نیز  در سخنرانی در مراسم افتتاحیه سومین دوره ریاست جمهوری، متعهد شد که ارتش چین را هرچه بیشتر تقویت کند.  رئیس جمهور چین روز دوشنبه در سخنرانی در کنگره خلق چین از برداشتن گام‌هایی جهت اتحاد مجدد با تایوان خبر داد و وعده داد که ارتش چین را به شدت مستحکم کند.

شی جین‌پینگ گفت که ارتش چین باید همچون دیوار فولادی مستحکم شود به طوریکه نیروهای مسلح بتوانند به طور موثر از حاکمیت ملی، امنیت و منافع چین محافظت کنند (جزئیات بیشتر).

در تحولی دیگر، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع مطلع گزارش داد شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین قصد دارد برای اولین بار از زمان آغاز جنگ اوکراین، احتمالاً بعد از سفر هفته آینده به مسکو برای دیدار با ولادیمیر پوتین، با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو کند. 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1091255

مهمترین اخبار ایران و جهان: