نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 22:48

جابجایی ۶۲۰هزار مسافر به جزایر قشم و هرمز در بهمن ماه

بندرعباس - مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر از جابجایی ۶۲۴ هزار و ۴۳۸ نفر مسافر و گردشگر در بندر شهید حقانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش ترابری مسافر و گردشگر در بندر شهید حقانی خاطرنشان کرد: در بهمن ماه سال جاری ۶۲۴ هزار و ۴۳۸ نفر مسافر و گردشگر از طریق بندر شهید حقانی به جزایر قشم، هرمز، لارک و ابوموسی با انجام هفت هزار و ۸۶۵ سفر دریایی جابجا شده اند که تردد در مسیر بندر شهید حقانی به جزیره قشم بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی عنوان کرد: با توجه به تعطیلات بهمن ماه و افزایش ورود مسافرین برای سفر به جزایر مرکز استان، در مجموع ۶۲۴ هزار و ۴۳۸ مسافر و گردشگر به جزایر قشم، هرمز و ابوموسی تردد داشته اند که از این میزان ۴۰۰ هزار و ۶۰۹ نفر مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری قشم است.

وی گفت: در بازه زمانی بهمن ماه ۱۴۰۱ براساس آمار ثبت شده، میزان تردد در مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزیره هرمز ۲۲۳ هزار و ۸۲۹ با انجام ۲۹۷۸ سفر دریایی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه کلیه ترددها در مسیر های دریایی جزایر مرکز استان منوط به ایمنی صددرصدی شناورهای مسافری و نیز شرایط مساعد جوی می باشد، خاطر نشان کرد: هموطنان می توانند با شماره گیری از طریق سامانه تلفن گویا ۰۷۶۳۱۱۱ از وضعیت تردد شناورها اطلاع کسب کنند.

بندر شهید حقانی بندرعباس بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی کشور در امر جابجایی مسافر و گردشگر به جزایر مرکز استان جایگاه ویژه ای دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1046855

مهمترین اخبار ایران و جهان: