نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 16:56

پرورشی نباید به زنگ تفریح تبدیل شود

خرم‌آباد-معاون آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر لزوم ارتقای برنامه‌های پرورشی و فرهنگی، از شناسایی استعدادهای قرآنی، فرهنگی و هنری در بین دانش‌آموزان و برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امین رسولی امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های خیلی خوبی را در حوزه پرورشی و فرهنگی در سطح استان در دستور کار قرار داده‌ایم، اظهار داشت: تربیت اسلامی فرصت مناسبی است تا اقدامات تربیتی خوبی را در قالب آن در استان داشته باشیم.

تربیت ۱۴ هزار حافظ جز ۳۰ قرآن

وی با تاکید بر توسعه و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت در این راستا، عنوان کرد: در حوزه قرآن و عترت، یکی از مهم‌ترین کارها و ابتکاراتی که در دستور کار قرار گرفته، تربیت ۱۴ هزار حافظ جز ۳۰ قرآن است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه این امر در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است، افزود: این طرح از مقطع ابتدایی در استان شروع شده و در گام و مرحله دوم اجرایی این طرح قرار داریم.

رسولی، بیان داشت: ۱۵ دارالقرآن ما محور عملیاتی کردن این طرح و برنامه هستند، تا کنون نیز استقبال بسیار خوبی از طرف دانش آموزان برای شرکت در این طرح صورت گرفته است.

استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان از مسابقات قرآنی

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در سطح مدارس استان، عنوان کرد: برای اولین بار حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در مسابقات امسال ثبت نام کردند.

بیش از ۵۰۰ نشست جهاد تبیین را در مدارس استان برگزار کردیم‌ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه دانش آموزان از این مسابقات قرآنی استقبال بی نظیری داشتند، گفت: نیمی از این دانش آموزان وارد مرحله بعدی این مسابقات می‌شوند و به صورت حضوری در این مسابقات شرکت می‌کنند.

رسولی با اشاره به مباحث اعتقادی و نهادینه کردن نگاه اجتماعی و سیاسی در دانش آموزان، تصریح کرد: این امر یکی از اولویت‌های اجرایی معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستان است.

وی با بیان اینکه با توجه به اتفاقات اخیری که در کشور رخ داد، بیش از ۵۰۰ نشست جهاد تبیین را در مدارس استان برگزار کردیم، ادامه داد: در استان ۳۱ کانون فرهنگی و تربیتی در سطح استان به صورت فعال داریم که با حضور هنرمندان و مربیان کارهای تربیتی و فرهنگی را اجرایی و عملیاتی می‌کنند.

برگزاری اردوهای «راهیان پیشرفت»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان، ادامه داد: همچنین چهار اردوگاه تربیتی در استان داریم که یکی از آنها مربوط به مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش به استان بود که پیگیر هستیم که این اردوگاه دانش آموزی به عنوان اردوگاه برتر کشوری فعال باشد و محلی برای تفریح و تربیت دانش آموزان باشد.

رسولی با اشاره به برگزاری ۴۰ هزار اردوی تربیتی برای دانش آموزان در سطح استان، افزود: همچنین ۴۰ هزار اردوی «راهیان پیشرفت» را نیز برای دانش آموزان خواهیم داشت، بخش عظیمی از این اردوها برگزار شده و تا پایان تابستان این اردوها به سرانجام خواهند رسید.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور در بحث برگزاری اردوهای «راهیان پیشرفت»، عنوان کرد: در این راستا این امر در اولویت کاری ما قرار دارد.

اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک مهارت»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح «هر دانش آموز یک مهارت» در استان، گفت: این طرح در ۳۱ کانون فرهنگی و تربیتی استان اجرایی می‌شود.

رسولی با بیان اینکه تاکید ما این است که هر دانش آموز یک مهارت را فرا بگیرد، ادامه داد: خوشبختانه کانون‌های فرهنگی و تربیتی با استفاده از ظرفیت هنرمندان و مربیان این امر را مورد توجه خود قرار داده‌اند.

وی، افزود: ۳۵۰ اردوی دانش آموزی تا کنون در این راستا برگزار کرده‌ایم و شور و نشاط خوبی را در سطح جامعه دانش آموزی استان ایجاد کرده‌ایم.

طرحی برای شناسایی استعدادهای هنری و فرهنگی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح فضاهای تربیتی در استان، تصریح کرد: زمین فوتبال و والیبال ساحلی اردوگاه آیت الله کمالوند را با هزینه‌ای بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات مجمع خیرین افتتاح کردیم.

رسولی با اشاره به افتتاح کلاس‌های قرآنی، شهربازی، زمین چمن و… در اردوگاه‌های دانش آموزی استان، بیان داشت: همچنین در راستای شناسایی استعدادهای هنری و فرهنگی، طرح «سکوی ایران قوی» را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سطح کانون‌های فرهنگی و تربیتی استان، تصریح کرد: در ۲۴ منطقه استان، خوشبختانه استعدادهای خوبی را شناسایی کرده‌ایم.

هیئت اندیشه‌ورز فرهنگی و هنری تشکیل شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به راه اندازی موکب‌های دانش آموزی در ایام اربعین امسال، گفت: یکی از کارهایی که مغفول واقع شده این بوده که در برنامه‌های فرهنگی و هنری، حضور هنرمندان کمرنگ شده است در این راستا هیئت اندیشه ورز فرهنگی و هنری را تشکیل داده‌ایم.

رسولی، گفت: در این راستا هنرمندان و اساتید برجسته و ممتاز کشور را برای حضور در این هیئت اندیشه ورز دعوت کرده‌ایم و در راستای پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین با نگاه به مقوله فرهنگ و هنر جلسات خوبی را برگزار و گام به گام برای برگزاری کلاس‌های کارگاهی قطبی پیش رفته‌ایم و خروجی و بازخورد خیلی خوبی را در سطح استان داشته‌ایم.

وی، افزود: در طول ۴۰ سال اخیر برای اولین بار، مدرسان و اساتید را به مناطق مختلف اعزام کرده‌ایم تا چهره به چهره کارهای آموزشی و فرهنگی را در بین مربیان و معلمان و… انجام دهند.

درخشش دانش‌آموزان و معلمان لرستانی در کشور

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرای پویش کتاب خوانی در استان با شرکت بیش از ۱۰ هزار دانش آموز لرستانی، گفت: مقوله جهاد تبیین در قالب این پویش مورد توجه قرار گرفته و تاریخ ایران را یاد می‌گیرند، لرستان نیز در این رابطه استان برتر کشور بوده است.

پرورشی نباید به زنگ تفریح تبدیل شود رسولی با اشاره به کسب بیش از ۶۸ رتبه برتر کشوری توسط دانش آموزان و معلمان لرستانی در مسابقات فرهنگی و هنری، بیان داشت: رتبه برتر جشنواره پرسش مهر رئیس جمهور، ۱۸ رتبه برتر در جشنواره معلمان هنرمند و… از دیگر افتخارات کسب شده دانش آموزان و معلمان لرستانی بوده است.

وی با اشاره به حضور باشکوه دانش آموزان و معلمان لرستانی در راهپیمایی ۱۳ آبان و همچنین ۲۲ بهمن، گفت: توجه به مباحث فرهنگی و پرورشی مهم‌ترین اولویت ما در سطح مدارس استان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان، تاکید کرد: پرورشی نباید به زنگ تفریح تبدیل شود، در این راستا ما از همه ظرفیت‌ها و امکانات خود استفاده خواهیم کرد که این حوزه در استان ارتقا پیدا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063699

مهمترین اخبار ایران و جهان: