نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 12:36

خرید مردم در طرح کالابرگ الکترونیک اختیاری است

اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: الزامی برای خرید ۱۰ قلم کالا توسط یارانه‌بگیران نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن میرزاخانی با اشاره به اینکه استان مرکزی دومین استان در حوزه اجرای طرح کالابرگ برگ الکترونیک است، گفت: زمانی‌که دولت قصد اقدام حذف ارز ترجیحی را داشت، مجلس شورای اسلامی شرط این کار را اجرای طرح کالابرگ الکترونیک قرار دارد و این طرح زمینه قانونی مصوبه مجلس را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با بیان اینکه ستاد اجرایی طرح کالابرگ الکترونیک در این استان تشکیل شده است، افزود: دبیری این ستاد بر عهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که مسئولیت اطلاع‌رسانی را نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود اجرای طرح کالا برگ از اواسط اسفند ماه در استان شروع شود، گفت: شبکه ملی کالابرگ الکترونیک (شما) حمایت از معیشت و کمک به سبد خانوار است.

میرزاخانی ادامه داد: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان باید اطلاع‌رسانی دقیقی به یارانه‌بگیران و فروشندگان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک هزار و ۵۴۸ واحد صنفی در استان برای اجرای طرح کالا برگ ثبت نام کردند، گفت: ثبت‌نام فروشگاه‌های بزرگ و کوچک در اجرای این طرح در استان مرکزی در حال افزایش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اضافه کرد: انواع برندهای پنیر، ماست، شیر، روغن، ماکارونی، برنج، شکر، قند، مرغ و تخم مرغ مشمول اجرای طرح کالابرگ الکترونیک هستند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای مطلوب این طرح، نشست‌های مختلفی نیز با فرمانداران، بخشداران و دهیاران برگزار شده است.

میرزاخانی افزود: ثبت‌نام فروشگاه‌های استان در اجرای این طرح اختیاری است اما مزیت‌هایی دارد که توصیه می‌شود به این طرح بپیوندند.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی به هیچ عنوان یارانه مردم قطع و یا کم نمی‌شود، گفت: انتظار است مردم به شایعات گوش نکنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی افزود: در کنار واریز نقدی یارانه‌ها، دولت به همان میزان اعطای اعتبار برای اجرای این طرح دارد، یعنی دولت همزمان که واریز نقدی یارانه را انجام می‌دهد، یارانه‌بگیران نیز می‌توانند تا ماه بعد ۱۰ قلم کالای مورد نیاز خود را از طریق کارت یارانه خریداری کنند و در ماه بعد مابه التفاوت یارانه خود را دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: الزامی برای خرید ۱۰ قلم کالا توسط یارانه‌بگیران نیست و مردم می‌توانند در صورت نداشتن تمایل به خرید، یارانه نقدی خود را مانند سنوات گذشته دریافت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1050299

مهمترین اخبار ایران و جهان: