نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 09:13

خسارت هزار و 200 میلیاردی بارش‌ها در مناطق مختلف استان اصفهان/ هشدار وقوع سیلاب و ریزش بهمن در روزهای آینده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس گزارش اولیه تیم‌های ارزیاب تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از بارش‌ برف و باران روزهای گذشته در بخش کشاورزی، مسکن، راه‌ها، برق، مخابرات، معابر شهری و روستایی وارد شده است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران اظهار داشت: در این جلسه عملکرد دستگاه‌ها در کنترل حوادثی که پیش آمده بود بررسی شد، حوادثی مانند آب گرفتگی در پل‌های زیرگذر شهرضا، دهاقان، محور پل قلعه شور، محور پل بهارستان و اتوبان خلیج فارس که سبب سنگینی ترافیک و آب گرفتگی شد و بیش از ۴۸ ساعت تخلیه آب طول کشید.

وی با بیان اینکه تمام این حوادث بررسی و علت‌یابی شد، افزود: مقرر شد شرکت عمران و شهرداری بهارستان، راهداری و آب منطقه‌ای اصفهان در اسرع وقت بر اساس مطالعات انجام شده، طرح پیشگیری از آب گرفتگی در اتوبان خلیج فارس، محور بهارستان و قلعه شور را اجرا کنند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه فرمانداری اصفهان بر این پروژه نظارت می‌کند، گفت: مقرر شد تیم‌های ارزیاب در کل استان مناطق آسیب دیده از حوادث را بررسی کنند و بر اساس گزارش اولیه تیم‌های ارزیاب تاکنون هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت در بخش کشاورزی، مسکن، راه‌ها، برق، مخابرات، معابر شهری و روستایی وارد شده است.

برق ۲ روستا همچنان قطع است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: همچنان سایت‌های مخابراتی در منطقه سمیرم بخش وردشت و چنارورد در چادگان به علت بسته بودن مسیر و قطع برق راه‌اندازی نشده و شرکت مخابرات موظف شد، پیگیری و مسیر را بازگشایی کند.

وی با اشاره به اینکه برق ۲ روستای کمران و وزوه در پشتکوه فریدونشهر همچنان قطع است، خاطرنشان کرد: مسیر دسترسی ایستگاه تلویزیونی صداوسیما در کوه مارشنان کوهپایه قطع است و روز گذشته ۱۰ کوهنورد و تیم فنی اداره برق با تجهیزات توسط بالگرد به این منطقه رفتند تا سیستم برق را تعمیر و وصل کنند.

شیشه‌فروش در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: با توجه به افزایش دمای استان ذوب برف، جاری شدن رواناب و سیلاب در مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود و همچنین ریزش بهمن در جنوب، غرب، شمال و گردنه‌های برفگیر استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از هر گونه صعود به ارتفاعات برف‌گیر، کوهنوردی و انجام ورزش‌های زمستانی در مناطق پر خطر کوهستان‌های کرکس، زاگرس، مارشنان و ارتفاعات سمیرم، فریدونشهر، خوانسار،  نطنز، فریدن، تیران و کرون و بویین میاندشت باید خودداری شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/آ/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1049811

مهمترین اخبار ایران و جهان: