نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 12:50

برخورد بدون اغماض با دارندگان سلاح غیر مجاز

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و با افرادی که بخواهند به هر نحوی یا با حمل و نگهداری و استفاده غیرمجاز از سلاح آرامش مردم را به مخاطره بیندازند برخورد قاطع و قانونی خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دادگستری سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام  والمسلمین علی مصطفوی نیا در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان حل معضل سلاح غیر مجاز را مسئله فرا قوه‌ای دانست.

وی افزود: همه نهاد‌ها و سازمان‌ها باید برای حل این معضل در مسائل فرهنگی ورود پیدا کنند و دست در دست هم دهند تا این پدیده زشت و شوم از جامعه برود و مردم در امنیت کامل به سر ببرند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تهدیدی که بابت این معضل با آن مواجه هستیم مربوط به یک طیف خاص نیست و شهروند از حاکمیت انتظار دارد که در امنیت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا ادامه داد: تمام دولت‌ها تلاش می‌کنند شهروند به مرحله احساس ناامنی نرسد ویکی از عوامل احساس ناامنی ورود سلاح‌های غیر مجاز و خرید و فروش و نگهداری آن است که متاسفانه در استان ما با توجه به اغتشاشات اخیر افزایش پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا افزود: نگرانی دیگری که در حال حاضر با آن مواجه هستیم تلاش شهروندان عادی برای دسترسی به اسلحه برای مراقبت فردی است که ریشه در احساس ناامنی دارد .

وی گفت:جرایم مختلفی در سایه سلاح شکل می‌گیرد و ما فقط با پدیده زشتی بنام سلاح غیر مجاز مواجه نیستیم .

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه عامل اغلب ناهنجاری‌های جامعه قاچاق به ویژه قاچاق سلاح است گفت: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضایی است و با افرادی که بخواهند به هر نحوی یا با حمل و نگهداری و استفاده غیرمجاز از سلاح آرامش مردم را به مخاطره بیندازند برخورد قاطع و قانونی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی با کسی تعارف ندارد و با کسانی که امنیت مردم را مخدوش می‌کنند قاطعانه برخورد می کند گفت: یکی از راه‌های درمان این پدیده شوم این است که هزینه جرم را بالا ببریم تا حالت بازدارندگی بیشتری داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا بیان کرد: وقتی سلاح در اختیار افراد و نیرو‌ها و معتمدین قرار می‌دهیم حتما نظارت لازم را داشته باشیم تا خدای نکرده افراد از موقعیت خود سوء استفاده کنند

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دستگاه قضایی آمادگی کامل برای برخورد با دارندگان سلاح غیر مجاز را دارد تا مردم با آرامش و آسایش در امنیت کامل در استان زندگی کنند و بخاطر احساس ناامنی مجبور به خروج از استان نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین علی مصطفوی نیا افزود: کشور زمانی به رشد اقتصادی می‌رسد که امنیت در جامعه برقرار باشد؛ اگر امنیت برقرار نباشد سرمایه‌گذاری نمی‌شود و رشد و توسعه اقتصادی هم نخواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد و گفت:  تا با حل این معضل جلوی خروج سرمایه‌ها از استان گرفته شود و آبادانی را نیز برای استان به همراه داشته باشد.

پایان پیام/75005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1076555

مهمترین اخبار ایران و جهان: