نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 21:27

نقش آذربایجان شرقی در قفقاز چیست ؟/ نقش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در برنامه هفتم توسعه مشخص شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما باید مشخص کنیم که مأموریت دانشگاه‌ها بر چه چیزی مبتنی است. تسهیلات علمی بر چه اساسی داده می‌شود. پردیس‌های علم و فناوری چه مأموریت‌هایی دارند. نقش آذربایجان شرقی در قفقاز چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم شامگاه امروز نشست مشترک کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در دانشگاه تبریز اظهار کرد: کمیسیون آموزش باید نقش تاثیرگذار  خود را در برنامه‌ هفتم توسعه‌ کشور نشان دهد و در راستای اعتلاء تحقیقات، آموزش و رشد علمی کشور نقشی برجسته ایفا کند.

وی ادامه داد: ما باید مشخص کنیم که مأموریت دانشگاه‌ها بر چه چیزی مبتنی است. تسهیلات علمی بر چه اساسی داده می‌شود. پردیس‌های علم و فناوری چه مأموریت‌هایی دارند. نقش آذربایجان شرقی در قفقاز چیست و تمام این موضوعات باید بررسی و موانع موجود رفع شود.

خرم با اشاره به حوادث سال گذشته دانشگاه‌ها و نقش ویژه رؤسای دانشگاه در مدیریت آن حوادث گفت: جا دارد از تمام رؤسای دانشگاه‌های استان که به‌خوبی توانستند حوادث سال گذشته را مدیریت کرده و دشمنان را از رسیدن به اهداف شوم خود ناامید کنند.

استاندار آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از رئیس دانشگاه تبریز در برگزاری تریبون‌های آزاد در دانشگاه، گفت: دانشگاه تبریز اولین دانشگاهی بود که تریبون آزاد را برگزار کرد و پیام‌های مثبتی از آن تریبون‌ها به بیرون مخابره شد و به‌همین جهت از تلاش‌های بی دریغ دکتر نصرالله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز تشکر می‌کنم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1203611

مهمترین اخبار ایران و جهان: