نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 12:14

همانطور که سوریه پیروز شد ملت فلسطین نیز پیروز میدان خواهد شد

مشاور رئیس جمهور سوریه با اشاره به پیروزی این کشور در نبرد با تروریسم تاکید کرد که ملت فلسطین نیز در نهایت پیروز میدان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «بثینه شعبان» مشاور رئیس جمهور سوریه در نشستی در خصوص قدس، تاکید کرد که حضور بشار اسد رئیس جمهور این کشور در نشست سران عربی در جده، تنها به معنی اعلام پیروزی سوریه نیست بلکه بیانگر شکست توطئه‌های گسترده‌ای است که قدرت‌های بزرگ در جهان از آن حمایت مالی به عمل آوردند.

وی در ادامه افزود: تجربه سختی که سوریه طی یک دهه آن را از سر گذراند، درسی است که می‌توان از آن در خصوص مسائل مربوط به امتمان، به ویژه مسأله فلسطین استفاده کرد.

بثینه شعبان تاکید کرد: ملت فلسطین نیز در نهایت پیروز خواهد شد چرا که آنها بیش از هر کس دیگری به درست بودن و عادلانه بودن آرمان خود اعتقاد دارند. مقاومت ملت فلسطین پیروزمندانه تر نه فقط در غزه بلکه در سراسر فلسطین، ادامه پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: جهان به سمت چند قطبی شدن حرکت می‌کند و بعد از این دیگر غرب نمی‌تواند از آزادی بیان و دموکراسی و حقوق بشر دَم بزند. غرب به خوبی می‌داند که در سراشیبی قرار دارد و نتیجه نهایی به نفع این کشورها نخواهد بود.

شعبان تصریح کرد: تفکر بشار اسد در یک دهه سخت گذشته مبنی بر انتقال امید به مردم سوریه بسیار مهم است و همین مسأله در قبال آرمان فلسطین و لزوم انتقال امید به مردم فلسطین صدق می‌کند. اشغالگران صهیونیست دیر یا زود نابود می‌شوند.

وی ادامه داد: ملت و ارتش سوریه و ائتلاف مقاومت و همپیمانان ما همگی صبر پیشه کردند و در نتیجه کل دنیا از جمله رسانه‌های غربی اذعان دارند که بازگشت سوریه و حضور در اجلاس سران عرب نمایانگر عزت آن است. امت اسلامی گنج فرهنگی و تمدنی دارد و دشمنان از وحدت این امت در هراس هستند و نگرانند که تبدیل به بلوک منطقه‌ای بزرگی شود که در معادلات جهانی وزنه قابل توجهی باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1243711

مهمترین اخبار ایران و جهان: