نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 09:30

ظرفیت بالای سیستان و بلوچستان در برگزاری کنگره‌های بین المللی

زاهدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، گفت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بالایی در استفاده و به اشتراک گذاشتن توان تخصصی و بضاعت علمی دانشمندان در رشته‌های مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب غزنوی شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه کنگره بین‌المللی سه روزه کووید ۱۹ که در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: این استان، دارای ظرفیت‌های بالایی در استفاده و به اشتراک گذاشتن توان تخصصی و بضاعت علمی دانشمندان در رشته‌های مختلف است.

وی با تشریح برنامه‌های کنگره، اضافه کرد: موفقیت کنگره بین المللی تجارب کووید ۱۹ به واسطه تلاش و مشارکت ده‌ها نفر از اساتید و مجریان این رویداد مهم علمی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، تاکید کرد: این کنگره بین المللی، به خوبی نشان داد که سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بالایی در استفاده و به اشتراک گذاردن توان تخصصی و بضاعت علمی دانشمندان در رشته‌های مختلف است.

وی گفت: در طول سه روز برگزاری کنگره، ۱۱۰ نفر از اساتید و محققان حوزه پزشکی در رسته‌های گوناگون در قالب ۵۸ سخنرانی و ارائه مقالات تخصصی، تقریباً تمامی ابعاد و چالشهای ایجاد شده در بحران کرونا را مورد بررسی دقیق قرار دادند.

وی افزود: برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و فن آورانه با بیش از ۳۰۰ شرکت کننده با ارائه نوآوری‌ها و اختراعات در حاشیه این کنگره از دیگر نقاط برجسته آن بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در طول این سه روز، در دو نوبت صبح و عصر، مباحثی از جمله بیوتروریسم، واکسیناسیون، روانشناسی، آموزش و رفتار شناسی انسان و ویروس، سیاست گذاری و تصمیم سازی در حوزه سلامت و اقتصاد در دوران کرونا، طب سنتی و نگاه عمومی به آن، اپیدمیولوژی و دهها مورد دیگر مورد سخنرانی، بحث و سوال‌های چالشی قرار گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1207799

مهمترین اخبار ایران و جهان: