نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 14:41

ساخت بیش از ۸ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن در دزفول

دزفول- فرماندار ویژه دزفول گفت: ساخت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دزفول در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد، سه هزار و ۵۳ واحد در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خردمند صبح امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تأمین زمین برای ۲۰ هزار واحد مسکونی در دستور کار شورای مسکن شهرستان دزفول و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به ثبت نام بیش از ۳۳ هزار نفر در سامانه مسکن و نیاز دزفول در سال‌های آتی، با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، محل اراضی جدید برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تعیین شده و در اسرع وقت بازنگری‌های لازم در طرح‌های تفصیلی و تهیه طرح‌های آماده سازی از طریق مراجع مربوط صورت می‌گیرد تا عقب افتادگی‌ها در حوزه مسکن جبران شود.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه استعلام اولیه ۲۶ هزار نفر انجام شده است، تصریح کرد: طبق اطلاعات سامانه، سهمیه دزفول از تعهدات دولت در زمینه طرح ملی مسکن هشت هزار و ۱۲۰ واحد است که در حال حاضر سه هزار و ۵۳ واحد در حال ساخت است.

خردمند ادامه داد: به زودی زمین هزار واحد جدید در قالب گروه‌های ساخت هشت تا ۱۰ نفره واگذار خواهد شد و از روش تغییر کاربری اراضی دولتی و اراضی مازاد ادارات نیاز چهار هزار واحد دیگر تأمین خواهد شد.

وی عنوان کرد: ما برای احداث حداقل ۱۰ هزار واحد مسکن در دولت مردمی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بتوانیم به وعده دولت در زمینه مسکن عمل کنیم.

فرماندار ویژه دزفول از پیگیری و تخصیص یک قطعه زمین برای اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» خبر داد و گفت: در این طرح مطابق دستورالعمل‌های قانونی به خانوارهای بالای سه فرزند زمین رایگان تعلق خواهد گرفت و دزفول اولین شهر استان خوزستان خواهد بود که این اقدام را در دستور کار خود قرار داده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1194299

مهمترین اخبار ایران و جهان: